Operator logistyczny obsługujący rynek ukraiński dla Answear.com wstrzymał realizację dostaw do klientów, podał Answear.com. Pracownicy działu obsługi klienta Answear.ua we Lwowie przebywają w stałym kontakcie ze spółką.
„Ponadto emitent informuje, że model działalności zastosowany na rynku ukraińskim powodował generowanie kosztów zmiennych i nie wiąże się z ponoszeniem istotnych stałych kosztów, natomiast elastyczne zarządzanie budżetami marketingowymi daje możliwość ograniczenia wydatków bądź przekierowania ich na pozostałe 9 rynków, na których spółka prowadzi swoją działalność” – czytamy w komunikacie.
Zgodnie z raportem okresowym za III kwartał 2021 r., przychody wygenerowane przez spółkę na rynku ukraińskim po trzech kwartałach 2021 r. wyniosły 68,5 mln zł, co stanowiło ok. 16% łącznych przychodów spółki w danym okresie, przypomniano w materiale.
„Zarząd spółki na bieżąco analizuje sytuację w związku z eskalacją konfliktu zbrojnego na Ukrainie. Ewentualne nowe uwarunkowania, istotnie wpływające na generowane wyniki finansowe i sytuację gospodarczą spółki, zostaną zakomunikowane niezwłocznie w osobnych raportach bieżących” – czytamy dalej.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od stycznia 2021 r.
Źródło: ISBnews