Answear ocenia, że jest dobrze przygotowany do II półr. i nie widzi na razie oznak spowolnienia sprzedaży, poinformował prezes Krzysztof Bajołek.
„Myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani do III i IV kwartału i wydaje się, że nie ma czynników, które mogłyby nam przeszkodzić. Oczywiście, koniunktura na rynku może się trochę popsuć w tym IV kwartale, choć na razie tego nie zauważamy. Na razie wydaje się, że to wszystko jest na takim poziomie jak w poprzednich miesiącach. […] Na razie nie widzimy żadnego spowolnienia” – powiedział Bajołek podczas webinaru wynikowego.
Podkreślił, że nawet przy pewnym pogorszeniu koniunktury rynkowej spółkę będą nadal wspierać czynniki wewnętrzne, związane z coraz lepszą, większą ofertą produktową, z wyższymi wydatkami marketingowymi, z większą naszą sprawnością operacyjną i marketingową.
„To są wszystko takie czynniki, które wewnętrznie sprzyjają naszemu rozwojowi. Więc nawet jeśli koniunktura trochę by się pogorszyła, to i tak jesteśmy spokojni o nasze wyniki. Choć jesteśmy biznesem trochę narażonym na koniunkturę rynkową i zachowania konsumentów” – podsumował prezes.
W I poł. 2022 r. przychody spółki wzrosły o 39% r/r do 376 mln zł, a sprzedaż online zwiększyła się o 31% r/r do 364 mln zł.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews