Answear spodziewa się pozytywnego wpływu na wyniki przejętego biznesu PRM i Sneakerstudio od przyszłego roku, zaś w tym roku ten wpływ powinien być w okolicach zera. Podpisanie umowy końcowej przejęcia tych marek powinno nastąpić 1 czerwca i wtedy też nastąpi przejęcie pracowników, zapasów, a także konsolidacja w wynikach grupy, poinformował prezes Krzysztof Bajołek.
Prezes zapowiedział też przyspieszenie rozwoju tych marek, wzrost przychodów oraz wzrost efektywności działań reklamowych, co zaowocuje rentownością zbliżoną do rentowności Answeara albo nawet wyższą, choć pozytywny wpływ na wyniki grupy będzie dopiero w przyszłym roku.
„Istotna akwizycja, której dokonaliśmy, w początkowym okresie będzie wiązała się z kosztami i inwestycjami w ten podmiot, ale długoterminowo to ciekawa inwestycja i jesteśmy pewni, że będzie pracować na rzecz naszych przyszłych wyników. Koszty powinniśmy równoważyć marżami i przychodami i nie widzimy powodów, żeby nasza rentowność miała się zmniejszać. W tym roku wynik na tej inwestycji powinien być w okolicach zera, a dopiero w przyszłym roku będzie kontrybuować pozytywnie do rentowności” – powiedział Bajołek podczas telekonferencji.
„Jest potencjał, żeby rentowność przejętego biznesu była przynajmniej na takim samym poziomie lub nawet wyższym niż w Answearze. Po 1 czerwca rozpoczynamy sprzedaż początkowo w Polsce, Ukrainie i Rumunii, a do końca roku powinniśmy uruchomić wszystkie pozostałe domeny na rynkach UE. […] Z tych dwóch marek zrobimy jedną – PRM – i ją będziemy rozwijać, licząc na szybkie wzrosty i rozwój nowych rynków dla tej marki” – dodał.
Wcześniej spółka informowała, że przejmowana zorganizowana część przedsiębiorstwa FTG ma potencjał do wypracowywania wyższej rentowności niż samo Answear.com, a średni koszyk e-commerce ZCP to 322 zł wobec 303 zł w Answear według danych za 9 miesięcy ub.r. Główne cele akwizycji to przede wszystkim skokowe zwiększenie skali biznesu, dotarcie do nowych grup klientów, nowego segmentu rynku, który nie jest obsługiwany przez Answear.com.
W skład ZCP wchodzą marki Sneakerstudio i PRM, butiki stacjonarne w Warszawie i Krakowie, kontrakty z markami oraz zapasy wraz z przyszłymi zamówieniami, zespoły bezpośrednio odpowiadające za sprzedaż, wszelka sprzedaż poprzez kanały dystrybucyjne. Natomiast w skład transakcji nie wchodzi działalność dystrybucyjna B2B, która do tej pory również była prowadzona przez FTG. Przychody przejmowanego ZCP w ub.r. wyniosły – według wstępnych wyników – 136 mln zł.
Sneakerstudio jest liderem rynku w sprzedaży obuwia typu sneakers i odzieży streetwear w segmencie mid-premium w Polsce i na Ukrainie oraz drugim co do wielkości sklepem ze sneakersami w CEE; zasięg działalności obejmuje głównie CEE; to jeden z kluczowych partnerów w regionie dla adidas Originals, New Balance, Veja czy Carhartt.
PRM to „nowy koncept, który wpisuje się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion kierowane do pokolenia millenialsów i GEN-Z”, wskazano także. Produkty sprzedawane są przez globalną witrynę internetową oraz butik stacjonarny w Warszawie.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews