Answear ocenia, że październik był sprzedażowo znacznie lepszy od poprzedzających miesięcy, poinformował wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.
„Trzeci kwartał był faktycznie słabszy ze względu na bardzo ciepły wrzesień i zażartą walkę konkurencyjną w okresie wyprzedaży i fakt, że my byliśmy wyprzedani dobrze ze stocku w I półroczu, czego nie można powiedzieć o naszej konkurencji, w związku z czym musiała nadrabiać zaległości” – powiedział Dziaduś podczas GPW Innovation Day, organizowanego przez GPW i CC Group. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.
„Ciepły wrzesień spowodował przesunięcie decyzji zakupowych, jeżeli chodzi o kolekcję jesienną, a nie wyeliminowanie tych decyzji. Zaobserwowaliśmy w październiku, że klient nadrabiał zaległości i ta sprzedaż w październiku wygląda już dużo, dużo lepiej niż w poprzednich miesiącach” – dodał.
Answear zanotował 272,6 mln zł przychodów ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w III kw. 2023 r., co oznacza wzrost o 16,7% r/r, podała wcześniej spółka, prezentując wstępne dane. W III kw. sprzedaż online wzrosła o 13,5% r/r, osiągając 276,3 mln zł.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews