Liczba aktywnych aplikacji IKO PKO Banku Polskiego przekroczyła 7,3 mln, podał bank. Od momentu uruchomienia 10 lat temu użytkownicy logowali się do niej ponad 6,6 mld razy, wykonali ponad 1,7 mld transakcji na łączną kwotę ponad 480 mld zł.
„Kiedy 10 lat temu uruchamialiśmy IKO, miliony użytkowników naszej aplikacji wydawały nam się wykonalnym, ale ambitnie odległym celem. Teraz patrzymy z satysfakcją na ponad 7 mln aktywnych IKO. Rosnące liczby, pokazujące codzienne używanie aplikacji przez naszych klientów to powód do dumy i zachęta do dalszej pracy i rozwoju IKO, opartego na uważnym, stałym analizowaniu uwag i opinii użytkowników. W kolejnych miesiącach i latach będziemy dokładać do IKO kolejne elementy i funkcje, które będą wspomagać klientów PKO Banku Polskiego w załatwianiu ich codziennych spraw” – powiedział dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO BP Michał Macierzyński, cytowany w komunikacie.
Od momentu uruchomienia użytkownicy logowali się do aplikacji ponad 6,6 mld razy, wykonali ponad 1,7 mld transakcji na łączną kwotę ponad 480 mld zł. Klienci PKO BP i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 7 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 326 przelewów, co godzinę – 237 tysięcy logowań, codziennie – 22,5 mln tapnięć (dotknięć ekranu), podano.
„Rozwój aplikacji IKO jest jednym z kluczowych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-2025. W jej ramach bank będzie rozwijać ekosystem usług pozabankowych i poszerzać ofertę usług dodanych (VAS) w aplikacji. Stworzony ekosystem będzie dostępny również dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim” – podkreślono w komunikacie.
W ciągu 10 lat klienci PKO BP coraz chętniej sięgali po mobilną bankowość – w grudniu 2016 roku liczba aktywnych aplikacji IKO przebiła 1 mln. Aktywacji przybywało systematycznie – 2 mln w listopadzie 2017 roku, 4 mln – w październiku 2019 roku, 5 mln – w październiku 2020 roku, a 7 mln – w październiku 2022 roku. Obecnie jest 7,3 mln aktywnych IKO. Aplikacja przeszła też kilka gruntownych zmian – druga jej wersja została wprowadzona w 2014 roku, a trzecia w 2015 i jest nieustannie modernizowana, natomiast kolejna wersja jest w trakcie tworzenia, podano również.
Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy płacą BLIK-iem w internecie – to 27% z całości wykonywanych w IKO transakcji, robią przelew na rachunek (23%) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (15%), podano także.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 430,7 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews