Działający od ponad dwóch lat Asystent głosowy w aplikacji IKO przeprowadził 2,5 mln rozmów z klientami do końca 2022 roku, podał PKO Bank Polski. Użytkownicy aplikacji mogą teraz za pomocą asystenta głosowego zlecić analizę swoich płatności kartą.
„Asystent głosowy działa w aplikacji IKO od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia do końca 2022 roku przeprowadził już 2,5 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też prawie 5 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 310 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. 'pchnij stówkę do Janka’) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma 920 tys. unikalnych użytkowników. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń” – czytamy w komunikacie.
Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO mogą teraz za pomocą asystenta głosowego zlecić analizę swoich płatności kartą z podziałem na 6 kategorii i 29 podkategorii, podał bank.
„Teraz nasi klienci mogą jeszcze lepiej przeanalizować w IKO płatności kartą – wystarczy, że zapytają, a Asystent głosowy pokaże im w aplikacji dokładny podział płatności kartą na poszczególne kategorie i podkategorie. To rozwiązanie, które na pewno przyda się w obecnych czasach i ułatwi kontrolę oraz planowanie domowego budżetu. Rozwijamy Asystenta głosowego IKO, by praktycznie wspierał klientów PKO Banku Polskiego w ich codziennym życiu, w łatwym, szybkim i bezpiecznym załatwianiu ich finansowych spraw i sprawnym zarządzaniu pieniędzmi” – powiedział dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji Dawid Kin, cytowany w komunikacie.
Od ponad roku Asystent głosowy umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Przy pomocy Asystenta głosowego można także m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIK-iem, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie, wymieniono w informacji.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 418,09 mld zł na koniec 2021 r.
Źródło: ISBnews