Automarket – platforma należąca do PKO Leasing – sprzedała w marcu br. ponad 400 samochodów – to rekordowy miesiąc od jej uruchomienia w połowie 2020 roku, podała firma. W pierwszych trzech miesiącach 2023 r. platforma sprzedała ponad 1000 pojazdów. Marzec oraz I kw. br. były rekordowe także pod względem łącznej wartości sprzedanych pojazdów, która wyniosła odpowiednio blisko 30 i 80 mln zł.
„Szczególnie cieszy nas fakt, że rekordowe wyniki, które odnotowaliśmy w marcu, osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki poprawie efektywności naszych działań. Pomimo planowego obniżenia wydatków na marketing udało nam się poprawić dotarcie do osób zdecydowanych na dokonanie transakcji w formule oferowanej przez naszą platformę. Dzięki temu odnotowaliśmy ponad 50-proc. wzrost liczby użytkowników na stronie, co przełożyło się na istotne wzrosty liczby zapytań ze strony klientów. Dotychczasowe bardzo dobre wyniki i pozytywne sygnały, docierające do nas z rynku, przybliżają nas do realizacji ambitnego celu, jakim jest sprzedaż 4 500 aut w roku 2023” – powiedział dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu w PKO Leasing odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl Tomasz Otto, cytowany w komunikacie.
Rekordy w I kw. 2023 roku nie byłyby możliwe bez pracy nad budową rozpoznawalności marki Automarket.pl. Dalsze działania w tym obszarze, czyli rozwijanie oferty poprzez dostosowywanie jej do potrzeb klientów, którzy pomimo znacznej poprawy dostępności aut nie odwrócili się od zdalnego modelu zakupu, będą głównym wsparciem w osiągnięciu celu sprzedażowego.
„Nie udałoby się nam osiągnąć wysokiej sprzedaży bez zapewnienia naszym klientom oferty atrakcyjnego finansowania. Na platformie Automarket.pl dostrzegamy stale rosnące zainteresowanie alternatywnymi formami użytkowania pojazdów. Udział nowo zawartych umów leasingu zwiększył się w marcu 2023 roku o 6 pkt proc. względem analogicznego okresu przed rokiem, a umów wynajmu długoterminowego o 2 pkt proc.” – dodał Otto.
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów grupy kapitałowej banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami grupy.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. Aktywa razem banku wyniosły 418,09 mld zł na koniec 2021 r.
Źródło: ISBnews