Portfel zamówień Budimexu miał wartość 15,8 mld zł na koniec III kw. br., podała spółka. Dodatkowo, wartość kontraktów, w których oferty spółek Grupy są najniższe lub zostały ocenione przez zamawiających najwyżej (na dzień 30 września), to ponad 8,15 mld zł.
„Portfel zamówień Grupy Budimex jest rentowny i w dużej mierze zabezpiecza przychody do końca 2025 roku. Struktura portfela w ciągu kwartału roku nie uległa znaczącej zmianie – portfel opiera się głównie na kontraktach infrastruktury drogowej i kolejowych, stanowiących ponad 2/3 jego wartości. Grupa Budimex przeprowadza regularne aktualizacje budżetów kontraktów długoterminowych, a zmiany cen materiałów i usług podwykonawców są na bieżąco uwzględniane w zrewidowanych kosztorysach. Portfel zamówień Grupy Budimex na dzień 30 września 2024 roku wynosił 15,8 mld zł. Wartość kontraktów podpisanych w okresie styczeń – wrzesień 2024 roku wyniosła 8,2 mld zł. Po 30 września 2024 roku podpisane zostały umowy o wartości ponad 1 mld zł. Dodatkowo, wartość kontraktów, w których oferty spółek Grupy są najniższe lub zostały ocenione przez zamawiających najwyżej (na dzień 30 września), to ponad 8,15 mld zł, z czego blisko 5 mld zł przypadało na kontrakty na rynkach zagranicznych. Zapewnia to Grupie Budimex stabilne perspektywy utrzymania optymalnego poziomu portfela zamówień w najbliższych kwartałach oraz stabilizuje fundamenty działalności operacyjnej na lata 2025-2026” – czytamy w raporcie za trzy kwartały 2024 r.
„W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku Budimex SA kontynuuje realizację kontraktów budowlanych w ramach trzech oddziałów zagranicznych, zlokalizowanych na Słowacji (w ramach tego przedsięwzięcia realizowany jest kontrakt na budowę autostrady D1 Bratysława-Triblavina), Czechach (gdzie trwa realizacja budowy autostrady D35 z Džbánova do Litomyšli oraz polderu Kutrin), a także na Łotwie (gdzie rozpoczyna się realizacja kontraktu Rail Baltica)” – wymieniono także.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2023 r. miał 9,8 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews