Bank Handlowy integruje system bankowy z systemami Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL poprzez CitiConnect API, podał bank. Rozwiązanie integruje system finansowo-księgowy firmy (ERP) z systemem banku dzięki czemu operacje finansowe można wykonać bezpośrednio w systemie firmy.
„W ramach naszych starań o zapewnienie wygodnej formy dostępu do usług dla klientów bankowości instytucjonalnej, Citi Handlowy połączył siły z wiodącym dostawcą systemów ERP – firmą Comarch – aby ułatwić klientom codzienne zarządzanie płatnościami poprzez integrację wykorzystywanych przez nich systemów Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL z CitiConnect API. Rozwiązanie integruje system finansowo-księgowy firmy (ERP) z systemem banku. Dzięki temu operacje finansowe można wykonać bezpośrednio w systemie firmy: sprawdzić salda rachunków firmy, zainicjować płatności, sprawdzić ich status czy pobrać wyciągi bankowe i dokonać automatycznego uzgodnienia pozycji. Błyskawiczna realizacja płatności i otrzymywanie informacji o rachunku w czasie rzeczywistym oznaczają zwiększenie efektywności działania firmy w zakresie zarządzania płatnościami” – czytamy w komunikacie.
Dzięki CitiConnect API dostęp do usług transakcyjnych jest możliwy w czasie rzeczywistym z poziomu systemu ERP firmy, bez konieczności logowania do banku. Rozwiązanie oparte na technologii API automatyzuje proces zarządzania płatnościami i maksymalnie skraca czas realizacji zleceń. Wystarczy zaktualizować system Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL, aby był on gotowy do współpracy z CitiConnect API bez dodatkowych prac deweloperskich po stronie klienta, podkreślono.
„CitiConnect API odpowiada na potrzeby firm działających na polskim rynku i korzystających z rozwiązań naszego partnera, firmy Comarch. Integracja systemów firmy i banku pozwala na błyskawiczne interakcje w cyfrowych ekosystemach. Dostęp do rachunku w czasie rzeczywistym i zautomatyzowane zarządzanie płatnościami oznaczają cyfryzację procesów w firmie, a dzięki temu – znaczący wzrost jej wydajności” – powiedział członek zarządu nadzorujący sektor bankowości transakcyjnej Citi Handlowy Jim Foley, cytowany w komunikacie.
Rozwiązanie CitiConnect API jest dostępne dla wszystkich firm korzystających z systemów Comarch ERP Optima i Comarch ERP XL. CitiConnect API pozwala skorzystać z najnowocześniejszych rozwiązań ERP bez konieczności angażowanie się w czasochłonny i kosztowny proces implementacyjny.
„Przedsiębiorcy potrzebują takich rozwiązań informatycznych, które są w pełni intuicyjne i przy kilku kliknięciach myszką będą w stanie wykonać potrzebne operacje – bez konieczności wprowadzania zbyt wielu danych czy informacji a tym bardziej bez konieczności przemieszczania się między systemami. Zintegrowanie środowiska IT banku z rozwiązaniami klasy ERP spełnia oczekiwania świadomego informatycznie przedsiębiorcy, który ceni sobie jakość obsługi całego procesu oraz bezpieczeństwo przesyłanych danych” – powiedział wiceprezes Comarchu oraz dyrektor sektora ERP Zbigniew Rymarczyk, cytowany w komunikacie.
CitiConnect API usprawnia takie procesy jak zwrot towarów i natychmiastowy zwrot środków klientom, umożliwia też błyskawiczną wypłatę ubezpieczenia w przypadku szkód komunikacyjnych. Integracja systemu firmy z systemem do realizacji płatności za pośrednictwem API oznacza szybsze i zautomatyzowane płatności lub ich zwroty.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r.
Comarch specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,44 mld zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews