Bank Millennium chce przekroczyć poziom 80% digitalizacji w bankowości przedsiębiorstw. Bank udostępnił nową aplikację mobilną dla firm, gotową do obsługi dużych ilości danych, skierowaną zarówno dla właścicieli niewielkich firm, jak i dużych korporacji z rozbudowanymi działami finansowymi, podało Millennium.
„Oddajemy w ręce firm produkt całkowicie nowy pod kątem technologicznym, z funkcjami zaprojektowanymi od początku, przetestowany przez klientów w pilocie, po którym uzyskaliśmy znakomitą informację zwrotną. Proponujemy zupełnie nowy design, skupiony na wygodzie użytkownika, o dużych możliwościach personalizacji. Nawiązujemy w dużej mierze do naszej, wielokrotnie nagradzanej, aplikacji dla klientów indywidulanych, ponieważ tego oczekują od nas przedstawiciele firm, którzy chcą mieć najlepsze doświadczenia cyfrowe również w usługach dla biznesu. Co istotne, obecna odsłona aplikacji to dopiero początek. Będziemy ją stale rozwijać, co kilka tygodni planujemy dostarczać nowe funkcje” – powiedział członek zarządu Banku Millennium Antonio Pinto, cytowany w komunikacie.
„Chcemy być liderem bankowości mobilnej dla firm, dlatego aplikacja mobilna skierowana do przedsiębiorców będzie zajmowała w strategii banku tak samo ważne miejsce jak rozwój serwisu internetowego, integracja systemu bankowego z systemem finansowo-księgowym klienta czy elektroniczny obieg dokumentów z cyfrowym podpisem. Naszym strategicznym celem jest przekroczenie 80% digitalizacji w bankowości przedsiębiorstw. Istnieją takie obszary w banku, w których już od kilku lat 100% zleceń firm przechodzi przez kanały cyfrowe. Od dwóch lat dynamicznie rośnie też liczba umów, które zawieramy z klientami w formie elektronicznej – w 2022 była niemal trzykrotnie większa niż w 2021. W obszarze kredytowym jest to już więcej niż 50%” – dodał członek zarządu Banku Millennium Andrzej Gliński.
Budowa nowej aplikacji została poprzedzona badaniami i testami z użytkownikami, które pozwoliły zrozumieć potrzeby tak różnorodnej grupy odbiorców. Pokazały one m.in. różnice w korzystaniu z aplikacji – duże firmy i osoby nimi zarządzające używają aplikacji mobilnej głównie do kontroli, mniejsze wykonują w niej większość operacji bankowych. Dlatego jako kluczowa kwestia została wskazana możliwość personalizacji aplikacji – można ją dopasować do potrzeb konkretnego użytkownika.
Do nowej aplikacji dla firm na iOS można logować się biometrycznie. Dla Androida ta forma logowania będzie dostępna już wkrótce. Zamiast hasła wystarczy skan odcisku palca lub rozpoznanie twarzy, podano w materiale.
Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) jako pierwszej instytucji finansowej – zadebiutowały na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40 i WIG30. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) – największy komercyjny bank w Portugalii. Aktywa razem banku wyniosły 110,9 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews