Bank Pekao zautomatyzował proces obsługi klienta biznesowego, łącząc funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 z optycznym rozpoznawaniem znaków (OCR), uczeniem maszynowym i automatyzacją procesów, podał bank.
„Konsekwentnie realizujemy strategię hiperautomatyzacji, w ramach której automatyzujemy obsługę klienta, wykorzystując innowacyjne technologie, takie jak inteligentne przetwarzanie dokumentów i roboty. Zwiększamy przy tym znacząco efektywność i jakość świadczonych usług. Nowy proces Dyspozycji ogólnej dla klientów biznesowych jest tego doskonałym przykładem” – powiedział dyrektor Biura Nowych Technologii w Banku Pekao Jan Maria Kowalski, cytowany w komunikacie.
Wprowadzona nowość to połączenie funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 z optycznym rozpoznawaniem znaków (ang. Optical Character Recognition, OCR), uczeniem maszynowym i automatyzacją procesów. Dzięki temu bank jest w stanie dużo szybciej niż do tej pory interpretować i kategoryzować zdalnie przekazane przez klienta dokumenty, niezależnie od ich formy, podano.
Zastosowane przez bank rozwiązania to tzw. hiperautomatyzacja, czyli połączenie sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence, AI), uczenia maszynowego (ang. Machine Learning, ML) i zrobotyzowanej automatyzacji procesów (ang. Robotic Process Automation, RPA). Hiperautomatyzacja pomaga usprawnić zachodzące w banku procesy biznesowe i przetworzyć posiadane dane w sposób nieosiągalny dla tradycyjnych metod, podano również.
„Hiperautomatyzacja przenosi transformację cyfrową i jakość oraz tempo obsługi klienta na kolejny, wyższy poziom. W uproszczeniu można powiedzieć, że 'nakarmiliśmy’ algorytm skanami dokumentów naszych klientów, dzięki czemu nauczył się on ich rozpoznawania. Gdy algorytm otrzymuje kolejny plik, to po jego przeanalizowaniu jest w stanie dokładnie określić, z jakim dokumentem ma do czynienia. Nie jest istotne, czy klient korzystał ze wzoru, czy samodzielnie napisał dyspozycję. Co więcej, algorytm potrafi 'wyłuskać’ z otrzymanego dokumentu kluczowe dla nas informacje, potrzebne do dalszego, sprawnego procesowania” – wyjaśnił pomysłodawca wdrożenia tego rozwiązania dla klientów firmowych z Departamentu Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów.
W ramach hiperautomatyzacji procesu roboty programowe zbierają dane rozlokowane w licznych systemach banku, aby na koniec przekazać pracownikowi komplet niezbędnych informacji. Pracownik, po sprawdzeniu poprawności danych, może zrealizować daną dyspozycję lub sprawnie skierować ją na właściwą ścieżkę do odpowiedniej jednostki w banku, podano.
Dzięki pomocą Dyspozycji ogólnej można również zdalnie podpisywać umowy i aneksy, w tym umowy z zastrzeżoną formą pisemną pod rygorem nieważności. Każda Dyspozycja ogólna wymaga podpisania zgodnie z zasadami reprezentacji przedsiębiorstwa. Bank akceptuje podpisywanie dokumentacji za pomocą wielu rodzajów podpisów elektronicznych, które są równoważne z podpisami odręcznymi: podpis elektroniczny składany w systemie bankowości elektronicznej PekaoBiznes24, podpis kwalifikowany, podpis zaufany (profil zaufany) oraz podpis osobisty dostępny w elektronicznym dowodzie osobistym. Dopuszczalne jest także łączenie różnych rodzajów podpisów, wskazano także.
Bank Pekao jest częścią grupy PZU – największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Aktywa razem banku wyniosły 281,14 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews