BeeIN, notowany na rynku NewConnect międzynarodowy dostawca rozwiązań z sektora OZE, podpisał 8 grudnia umowę ramową na zakup paneli fotowoltaicznych LEAPTON Solar. Dzięki zawarciu kontraktu, od stycznia 2023 r. BeeIN zwiększy swoje przewagi konkurencyjne i pomimo rosnącej inflacji obniży ceny zaawansowanych technologicznie paneli PV.
Umowa gwarantuje polskiej spółce ciągłość dostaw wysokiej klasy produktów od światowego lidera na rynku paneli solarnych oraz pozwoli firmie zoptymalizować koszty transportu.
– Misją BeeIN jest dostarczenie klientom najwyższej jakości rozwiązań z obszaru OZE w atrakcyjnych cenach. Zawarty przez spółkę kontrakt z japońskim producentem renomowanych paneli fotowoltaicznych LEAPTON Solar stanowi kolejny istotny krok w rozwoju biznesu i pozwala jeszcze bardziej ugruntować pozycję BeeIN na rynku, co niezwykle nas cieszy – mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu BeeIN.
Zawarcie umowy o wartości przewyższającej 100 mln zł zwiększy atrakcyjność oferty polskiej spółki, która jest już także obecna w kilkunastu europejskich krajach. BeeIN S.A. współpracuje z japońskim producentem paneli LEAPTON Energy od dwóch lat, dystrybuując renomowane produkty z obszaru OZE w Polsce i zagranicą. Podpisanie ramowego kontraktu na 2023 r. gwarantuje spółce utrzymanie korzystnych cen zakupu paneli fotowoltaicznych pomimo rosnącej inflacji.
BeeIN S.A. podjęła decyzję o sprzedaży produktów LEAPTON Solar od stycznia 2023 r. w cenach niższych niż w roku 2022. Spółka spodziewa się istotnego wzrostu sprzedaży w tym obszarze, dlatego jeszcze przed podpisaniem kontraktu wzmocniła dział handlowy i zwiększyła zakres swojej działalności.
Niedawno BeeIN opublikowała rekordowe wyniki za 3 kwartał 2022, który pod względem przychodów i zysku był najlepszy w historii spółki. Przychody odnotowane od lipca do września 2022 r. wyniosły niemal 12 mln zł i były wyższe o ponad 4,5 mln zł rdr. Spółka istotnie zwiększyła też zysk netto, który w tym samym okresie wyniósł 1,54 mln zł w tym roku wobec 0,59 mln zł w roku ubiegłym. BeeIN S.A. zanotowała również wzrost marżowości i zwiększyła swoją rentowność netto rdr – w roku 2021 w okresie od lipca do września wynosiła ona 10,34%, a w roku 2022 w tym samym okresie – 12,9%.
Źródło: Spółka