Bella Farmacja – właściciel marki Be Organic – oraz Nou Poland – producent perfum – podpisały umowy eksportowe z malezyjskim dystrybutorami, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).
„Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć kolejne marki kosmetyczne z Polski w znalezieniu dystrybutora w Malezji. Jak dotąd, kontrakty eksportowe – dzięki współpracy z ZBH Kuala Lumpur – podpisało również sześć innych polskich firm: Chantal, Seboradin, Flos-Lek, Cote d’Azur, Uroda Polska i Eveline Cosmetics. Kosmetyki z Polski są coraz bardziej popularne w Malezji, a my od ponad dwóch lat skutecznie promujemy tutaj polską branżę kosmetyczną” – powiedział kierownik biura handlowego PAIH w Malezji Przemysław Zaręba, cytowany w komunikacie.
Kosmetyki Nou Poland trafią na rynek pod koniec listopada, natomiast produkty Be Organic, po przejściu procedury rejestracji w malezyjskiej agencji farmaceutycznej NPRA (National Pharmaceutical Regulatory Agency), wejdą do sprzedaży w Malezji jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia, podała Agencja.
„Sukces miał swój początek podczas ubiegłorocznych targów Cosmobeaute Malaysia, gdzie obie firmy wzięły udział Polskim Stoisku Narodowym organizowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Dzięki m.in. wsparciu Zagranicznego Biura Handlowego w Kuala Lumpur Bella Farmacja oraz Nou Poland nawiązały dobre relacje z lokalnymi dystrybutorami, a następnie podpisały umowy eksportowe” – czytamy dalej.
Bella Farmacja, jak i Nou Poland to firmy rodzinne.
Kosmetyki europejskie, na równi z koreańskimi, są bardzo popularne w Malezji. Jednocześnie te z Polski są atrakcyjne dla lokalnych dystrybutorów ze względu na ich jakość (składniki), atrakcyjne opakowania i cenę. Barierą są oczywiście dodatkowe koszty transportu oraz czas oczekiwania na towar, średnio około 5-6 tygodni, wskazano w materiale.
ZBH Kuala Lumpur wsparło osiem polskich firm kosmetycznych w znalezieniu partnerów handlowych i promocji swoich marek w Malezji.
Jak podała PAIH, według szacunków Global Data, średnioroczny wzrost malezyjskiej branży kosmetycznej w latach 2018-2023 wyniesie 4,2% – z 1,6 mld USD w 2018 r. do 2,1 mld USD w 2023 r. Największy udział w wartości (29,3%) mają produkty do pielęgnacji skóry. Najszybciej rosnącą kategorią są kosmetyki do makijażu, ich obecny udział w rynku wynosi 4,71% Wzrost konsumpcji kosmetyków i artykułów toaletowych na mieszkańca Malezji wyniosła 13,6 sztuk w 2018 r. i prognozowany jest do 14,7 sztuk w 2023 r.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju.
Źródło: ISBnews
Flslek najlepszy cieszę się, że trafi na nowy rynek.
gratulacje floslek