Benefit Systems ocenia, że indywidualni klienci nie rezygnują z aktywności w klubach fitness w związku z pogarszającą się sytuacją gospodarczą w Polsce, poinformował członek zarządu odpowiedzialny m.in. za finanse Bartosz Józefiak.
„Tego nie widać w ogóle. Październik i listopad są mocne pod względem sprzedaży” – powiedział Józefiak podczas telekonferencji, pytany o to, czy Polacy zaczęli ograniczać wydatki na aktywność fizyczną.
Dodał, że spółka także latem tego roku nie obserwowała typowego odpływu klientów z klubów.
„Usługi fitness w Polsce nie należą do najdroższych” – ocenił Józefiak i dodał, że pewnie dlatego nie znajdują się na liście szczególnie dotkliwych wydatków.
Z jego słów wynika, że podrożeć może jednak korzystanie z basenów, gdzie dużym kosztem dla właścicieli jest ogrzanie wody. Wskazał, że niektóre podmioty na rynku rozważają lekkie obniżenie temperatury, jednak – w jego ocenie – przede wszystkim „skończy się na podniesieniu cen”.
Spółka ocenia, że generalnie sprzyjają jej trendy związane ze zdrowiem i aktywnością fizyczną.
„Polacy na fitness patrzą też jako na profilaktykę zdrowotną w okresie jesienno-zimowym i to podtrzymuje popyt” – podsumował.
Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW.
Źródło: ISBnews