Benefity oferowane przez pracodawców nie są niedopasowane do potrzeb pracowników według 53% badanych w średnich i dużych firmach, wynika z raportu ICAN Institute wykonanego na zlecenie VanityStyle. Najbardziej pożądanym benefitem pracowniczym, z którego chciałoby skorzystać 58% zatrudnionych jest dofinansowanie do wypoczynku.
„Aż 53% pracowników, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym przez ICAN Institute na zlecenie VanityStyle uważa, że benefity, które otrzymują od swoich pracodawców, nie są dopasowane do ich potrzeb. Twierdzi tak 44% przedstawicieli dużych przedsiębiorstw i 62% reprezentantów średnich firm. Niezadowolenie wynikające z niedopasowania oferty benefitowej do swoich indywidualnych oczekiwań częściej deklarują pracownicy fizyczni (58%) oraz osoby w wieku od 46 do 65 lat (57%)” – czytamy w raporcie.
Wśród wskazanych benefitów na drugim miejscu znalazła się prywatna opieka medyczna (565 wskazań), następnie na kolejnych miejscach – bony towarowe i karty przedpłacone (49% wskazań), 47% ankietowanych chciałoby otrzymywać od pracodawców prezenty rocznicowe na święta, 44% dofinansowanie posiłków, 43% karty sportowe, a 42% bilety na wydarzenia kulturalne.
„W drugiej dziesiątce najbardziej pożądanych benefitów pojawiły się zarówno znane i popularne świadczenia, takie jak samochód służbowy, wyjazdy integracyjne czy ubezpieczenia emerytalne, ale też nowe – dotyczące sfery mentalnej – których jeszcze przed pandemią próżno było szukać wśród oferty pracodawców w Polsce” – podano także.
Jak wynika z badania ICAN Research, z konsultacji z psychologiem oraz aplikacji wspierających zdrowie psychiczne skorzystałoby odpowiednio 18 i 13% ankietowanych pracowników.
Źródło: ISBnews