Biedronka ograniczyła zużycie plastiku pierwotnego o ponad 5 600 ton w 2020 r. poprzez wprowadzenie nowych opakowań marek własnych, podała sieć. Jest to etap na drodze do realizacji celu, w ramach którego do 2025 roku wszystkie opakowania marek własnych sieci mają nadawać się w 100% do recyklingu, podkreślono.
„Ekoprojektowanie opakowań stawia przed nami wiele wyzwań, ale też umożliwia nam wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, jako pierwszej sieci handlowej w Polsce. Cieszymy się, że nasza codzienna praca z dostawcami przyczynia się do ograniczania zużycia plastiku, a w sieci o tak dużej skali działalności, przekłada się ona na realne, wysokie liczby’ – powiedziała menedżer ds. opakowań, odpowiedzialna m.in. za ekoprojektowanie opakowań marek własnych w sieci Biedronka Katarzyna Grabarska, cytowana w komunikacie.
Sieć Biedronka od 2019 zastępuje jednorazowe, plastikowe artykuły alternatywnymi materiałami wytworzonymi z surowców odnawialnych, takich jak papier czy drewno.
„Innym działaniem jest zamiana materiału opakowaniowego na alternatywny, tak aby opakowanie w 100% nadawało się do recyklingu. Przykładem takiej zmiany w 2020 roku była eliminacja opakowań wykonanych lub zawierających w składzie polichlorek winylu (PVC), który stanowi zanieczyszczenie niemożliwe do usunięcia podczas recyklingu innych polimerów. W 2020 roku zmianie uległo ponad 50 opakowań produktów marek własnych, dzięki czemu ponad 90 ton utrudniającego recykling plastiku nie zostało wprowadzonych do otoczenia” czytamy dalej.
W 2020 roku Biedronka dołączyła do Polskiego Paktu Plastikowego.
„W maju 2020 roku sieć rozpoczęła proces umieszczania kolorowych piktogramów segregacji na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki” – podano również.
W 2020 r. spółka otworzyła 129 sklepów, powiększając sieć o 113 sklepów netto, kończąc rok z liczbą 3 115 placówek.
Źródło: ISBnews