Biedronka przeznaczy prawie 450 mln zł na podwyżki płac dla prawie 67 tys. pracowników sieci w sklepach i centrach dystrybucyjnych, podała spółka. Od 1 stycznia 2025 r. średnio wzrost wynagrodzenia w sklepach na najbardziej popularnym stanowisku sprzedawca-kasjer wyniesie 10,5 %.
„Biedronka to godny zaufania i solidny pracodawca, który w czasach pełnych wyzwań zapewnia stabilne zatrudnienie, robiąc wszystko, żeby być pracodawcą pierwszego wyboru. Poprzez zwiększenie wynagrodzeń doceniamy zaangażowanie naszych pracowników, którzy każdego dnia pokazują, że łączy nas odpowiedzialność wobec siebie nawzajem i naszych klientów. Biedronka jako lider niskich cen jest również zdeterminowana do tego, by być liderem w docenianiu finansowym naszych pracowników” – powiedział dyrektor personalny i członek zarządu sieci Biedronka Jarosław Sobczyk, cytowany w komunikacie.
Sprzedawca-kasjer, rozpoczynający pracę w sieci, zarobi od stycznia 2025 r. nie mniej niż 5150 zł do 5500 zł brutto, a jeśli ma staż powyżej 3 lat od 5300 zł do 5750 zł brutto. Oznacza to, że rozpoczynający pracę kasjer-sprzedawca, pracujący na pełen etat, ale z najkrótszym stażem, otrzyma 10,5% podwyżki. Początkujący kierownik sklepu dostanie nie mniej niż 7200 zł brutto. Wynagrodzenia zwiększą się także pracownikom centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Magazynier z najmniejszym stażem będzie mógł liczyć na 5250-5550 zł brutto, a inspektor ds. administracyjno-magazynowych na 6100-6400 zł brutto. Kwoty uwzględniają nagrody za brak nieplanowanej absencji. Pracownicy mogą liczyć też na premie uznaniowe powiązane z realizacją celów sprzedażowych czy magazynowych, powiększające ich realne wynagrodzenia, wymieniono w materiale.
Wcześniej sieć przeznaczyła rekordową kwotę ponad 179 mln zł na wsparcie swoich pracowników z okazji Świąt Bożego Narodzenia, obejmujące m.in. vouchery rabatowe, e-kody na zakupy oraz bogate paczki świąteczne dla pracowników i ich dzieci, przypomniano także.
Sieć Biedronka oferuje pracownikom pakiet ponad 20 programów socjalnych i benefitowych, opartych na 4 filarach: Zdrowie, Rodzina, Edukacja oraz Sport i Rekreacja. Wśród nich znajdują się m.in. bezzwrotne zapomogi, dofinansowanie wyjazdów wakacyjnych dla dzieci, paczki świąteczne oraz zasilenia e-kodów, czy badania profilaktyczne.
Na koniec III kw. 2024 r. sieć Biedronka liczyła 3 659 placówki wobec 3 473 rok wcześniej.
Źródło: ISBnews