W ramach kampanii „Kupuj Co Polskie” klienci Biedronki wsparli dotychczas polską gospodarkę zakupami w wysokości ponad 23,6 mld zł (od końca sierpnia 2020 r. do kwietnia 2021 r.), podała sieć. Obecnie Biedronka rusza z akcją „Kupuj Świeże Polskie Produkty”, aby jeszcze mocniej wesprzeć polskich dostawców produktów świeżych.
„Nasza akcja 'Kupuj Co Polskie’ okazała się bardzo trafioną inicjatywą na czasy pandemii, ponieważ umożliwiła naszym klientom świadome wspieranie tysięcy polskich partnerów Biedronki. Nasi polscy dostawcy mogą dalej rozwijać swoją działalność, budować nowe miejsca pracy, a w konsekwencji – wzmacniać polską gospodarkę. Łącznie od końca sierpnia ub.r. do kwietnia br. klienci Biedronki wsparli akcję kwotą ponad 23,6 mld zł. Dlatego teraz ruszamy z akcją 'Kupuj Świeże Polskie Produkty'” – powiedział ISBnews dyrektor działu zakupów i członek zarządu w sieci Biedronka Maciej Łukowski.
Dzięki najnowszej akcji promocyjnej „Kupuj Świeże Polskie Produkty” sieć Biedronka jeszcze mocniej wesprze polskich dostawców produktów świeżych, a klientom umożliwi otrzymanie voucherów o wartości 99 zł na kolejne zakupy.
„Tym razem akcja promocyjna będzie obowiązywała przez ponad dwa kwietniowe tygodnie i będzie obejmowała polskie produkty z kategorii mięsa, ryb oraz warzyw i owoców. Wsparcie polskich producentów i dostawców żywności to kluczowy filar strategii firmy, przyświecający jej każdego dnia od ponad 25 lat działalności na polskim rynku” – czytamy w komunikacie.
Biedronka wyjaśnia, że każdy klient posiadający kartę Moja Biedronka, który od 15 do 30 kwietnia wyda łącznie 499 zł na świeże polskie produkty z kategorii: mięso, ryby, owoce lub warzywa, otrzyma od sieci Biedronka voucher o wartości 99 zł na zakupy w Biedronce do wykorzystania w maju 2021 r.
W 2020 roku wśród produktów świeżych Biedronka sprzedała 99,9% ryb, 93% mięsa oraz 67% owoców i warzyw pochodzących od polskich dostawców. Sieć zaznacza, że popularne owoce egzotyczne nie są produkowane w Polsce, a niektóre inne odmiany mogą być uprawiane ze względu na warunki klimatyczne jedynie sezonowo.
W kwietniu 2020 r., gdy rozpoczęła się pandemia koronawirusa, Biedronka zaoferowała małym lokalnym dostawcom możliwość sprzedaży ich produktów w sklepach sieci. W efekcie ponad 140 firm mogło sprzedawać ponad 200 produktów, które wcześniej były znane jedynie regionalnie. Natomiast od początku 2021 roku Biedronka wprowadziła stanowisko kupców lokalnych owoców i warzyw, którzy poszukują mniejszych rodzinnych gospodarstw rolnych i nawiązują z nimi bezpośrednią współpracę, przypomniano także w materiale.
W 2020 r. spółka otworzyła 129 sklepów, powiększając sieć o 113 sklepów netto, kończąc rok z liczbą 3 115 placówek.
Źródło: ISBnews