Bielenda Kosmetyki Naturalne złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na przejęcie wyłącznej kontroli nad Kanani Europe, która sprzedaje swoje produkty pod marką Miya Cosmetics, podał Urząd.
Wniosek wpłynął do Urzędu 28 lutego 2024 r. Sprawa jest w toku.
„Planowana koncentracja polega na przejęciu przez Bielenda Kosmetyki Naturalne S.A. z siedzibą w Krakowie (Bielenda) wyłącznej kontroli nad Kanani Europe sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (Kanani)” – czytamy we wniosku.
Kanani prowadzi działalność w zakresie produkcji i wprowadzania do obrotu kosmetyków takich jak: produkty do pielęgnacji twarzy, włosów i ciała. Kanani sprzedaje swoje produkty pod marką Miya Cosmetics oraz prowadzi dystrybucję produktów innych producentów. W niewielkim stopniu Kanani prowadzi też działalność na rynku sprzedaży kosmetyków, przede wszystkim przez własny sklep internetowy, wskazano także.
Według wcześniejszych informacji, od 2021 r. właścicielem Kanani Europe jest rodzinna firma inwestycyjna TDJ. Przez ostatnie lata TDJ razem z prezesem i współwłaścicielem spółki Leszkiem Kłosińskim współpracowało m.in. nad poszerzeniem portfela produktów Miya Cosmetics, wejściem marki w nowe kanały sprzedaży i zwiększeniem jej rozpoznawalności.
W lutym br. spółki informowały, że przy wsparciu inwestora Innova Capital, Bielenda przejmie pełen pakiet udziałów w spółce Kanani Europe, która jest producentem polskich kosmetyków dostępnych pod marką Miya Cosmetics. W ramach transakcji TDJ – dotychczasowy właściciel firmy – dołączy również do akcjonariatu Grupy Bielenda, a transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody UOKiK. Bielenda Kosmetyki Naturalne widzi duży potencjał dla cross-sellingu (sprzedaży krzyżowej) artykułów Miya w wybranych kanałach dystrybucji Bielenda, w tym poprzez sprzedaż tradycyjną, profesjonalną, a także eksport produktów na zagraniczne rynki. W ramach akwizycji planowane jest też pełne wykorzystanie efektów synergii na różnych poziomach działalności Bielenda i Miya. Poszerzenie portfolio Grupy Bielenda o asortyment Miya Cosmetics wzmocni pozycję firmy w Polsce w kilku kategoriach i zwiększy jej konkurencyjność, podano wtedy.
Grupa Bielenda wspólnie z Innova Capital od kilku lat rozwija działalność na polskim rynku kosmetycznym, w szczególności poprzez nowe wdrożenia opracowywane przez własny dział R&D. Do Grupy Bielenda należą takie marki, jak: Bielenda, Bielenda Professional, BodyBoom, FaceBoom i BabyBoom oraz Bielenda Professional Supremelab, Soraya i Dermika, a także SheHand, SheFoot i ManFoot oraz SheCare i SkinArté.
Źródło: ISBnews