Bank BNP Paribas wdrożył rozwiązanie BaseModel.ai – autorską technologię sztucznej inteligencji rozwijaną przez Synerise, podał bank. Umożliwia ona m.in automatyczne przekształcenie surowych danych w uniwersalne profile behawioralne klientów, co pozwala bankowi oferować spersonalizowane propozycje.
„Dzięki współpracy z Synerise, opracowaliśmy zaawansowane profile behawioralne (UBR), które odzwierciedlają historię zachowań, aktywności i preferencji klientów. Pozwoliło nam to na jeszcze dokładniejszą analizę oraz personalizację oferty. Klienci zyskują dzięki trafniejszym komunikatom i ofertom dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb, a my możemy szybciej reagować na ich zmieniające się oczekiwania. To zwiększa zadowolenie i zaangażowanie klientów. Połączenie zaawansowanej analizy danych z nowoczesnymi technologiami AI zoptymalizuje także koszty kampanii marketingowych i procesów analitycznych, przynosząc wymierne korzyści biznesowe” – powiedziała odpowiadająca w Banku BNP Paribas za rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji i analityki Anna Stepanów, cytowana w komunikacie.
BaseModel.ai to umożliwia dokładniejszą analizę dużych zbiorów danych i, na jej podstawie, m.in personalizację oferty. BaseModel.ai wyróżnia się wyjątkową szybkością i precyzją, co przekłada się na bardziej efektywne zarządzanie procesami bankowymi oraz lepsze dopasowanie usług do potrzeb klientów. W praktyce oznacza to, że bank dostarcza oferty dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne – na przykład, nie proponując kredytów klientom poszukującym możliwości oszczędzania, wskazano w materiale.
Bank BNP Paribas zakończył niedawno fazę proof of concept tego rozwiązania, co potwierdziło skuteczność i jakość modeli w analizie danych oraz prognozowaniu zachowań klientów. W ramach tego etapu wytrenowano model fundamentalny oraz opartych na nim osiem modeli biznesowych. Obecnie modele BaseModel.ai z sukcesem wspierają m.in segment Retail, podano także.
„Tworząc uniwersalne profile behawioralne, jednocześnie zachowując ich pełną szczegółowość, BaseModel.ai jako prywatny model fundamentalny, uczy się 'rozumieć’ klientów. Narzędzie dotychczas wykorzystywane było w branży e-commerce, retail, HORECA i mediów. Teraz, dzięki współpracy z Bankiem BNP Paribas, znalazło swoje zastosowanie również w bankowości. Dzięki zaawansowanym algorytmom, bank jest w stanie przetwarzać miliardy zdarzeń w rekordowym czasie, co umożliwia szybsze i bardziej efektywne trenowanie modeli AI oraz ich utrzymanie bez zwiększania nakładu pracy” – powiedział CEO Synerise Jarosław Królewski.
Bank BNP Paribas planuje rozszerzyć zastosowanie tego rozwiązania również na segment SME oraz klientów korporacyjnych, co pozwoli na jeszcze głębsze zrozumienie potrzeb tych grup oraz dostarczanie im spersonalizowanych ofert. Dzięki skalowalności i elastyczności technologii BaseModel.ai, bank będzie mógł także w szybki sposób tworzyć kolejne modele predykcyjne, skracając czas ich wdrażania i zwiększając swoją efektywność operacyjną, podsumowano w informacji.
BNP Paribas Bank Polska jest członkiem międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Jest bankiem uniwersalnym, notowanym na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Aktywa razem banku wyniosły 161 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews