Bricomarché planuje instalację Bricomatów przy wszystkich sklepach sieci do końca 2021 roku, podała sieć. Obecnie na polskim rynku są dostępne 24 Bricomaty, a pod koniec br. planowane jest zwiększenie ich liczby do ponad 50.
„Bricomaty cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, dlatego udoskonalamy to rozwiązanie, aby jak najlepiej spełniało oczekiwania kupujących. Zmieniamy i optymalizujemy układ boksów, żeby dopasować je do potrzeb klientów. Ponadto przygotowaliśmy dodatkowe niestandardowe moduły dla sklepów, w których ta forma odbioru jest szczególnie popularna. Naszym celem jest zamontowanie automatów do odbioru zamówień w kolejnych lokalizacjach, tak aby na koniec 2020 roku było ich łącznie ponad 50. Finalnie dążymy do tego, aby Bricomaty działały przy wszystkich sklepach sieci do końca 2021 roku” – powiedziała dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce Katarzyna Jańczak-Stefanide, cytowana w komunikacie.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Bricomarché „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” wynika, że najpopularniejszymi formami odbioru zakupów online są: boksy (69%) i dostawa kurierska (67%).
W przypadku produktów do remontu i wyposażenia wnętrz kupionych w internecie, widoczne jest większe zainteresowanie odbiorem za pośrednictwem kuriera – 68% – niż w specjalnych boksach – 20%, podano także.
„Specjalne automaty jako preferowany sposób odbioru zamówień wskazało 77% osób od 25. do 34. roku życia i 55% osób powyżej 60. roku życia. Patrząc na wszystkie grupy wiekowe, to rozwiązanie z zakresu click&collect wybiera 69 proc. Polaków” – czytamy dalej.
Raport „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” został przygotowany na zlecenie sieci Bricomarché przez Havas Media we wrześniu 2020 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25 roku życia. (CAWI, N=1021).
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Źródło: ISBnews