Budimex zawarł umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie (GDDKiA) na budowę drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy. Wartość umowy wynosi 165 603 607 zł netto.
Termin rozpoczęcia robót ustalono na dzień zawarcia umowy z wykonawcą, a termin zakończenia robót na 31 miesięcy od daty zawarcia umowy, podano w komunikacie.
W osobnym komunikacie Ministerstwo Infrastruktury doprecyzowało, że zadaniem wykonawcy będzie budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy o długości 5 km. W ramach zadania przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.
„Inwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i Buduj. Wykonawca zadania ma możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. W takim wypadku musi w ciągu 5 miesięcy złożyć wniosek o zmianę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wykonawca może także wykonywać zadanie bez optymalizacji projektu, na podstawie decyzji ZRID z grudnia 2019 r. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2023” – czytamy w komunikacie resortu.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo – Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz (A1) – Ostróda (S7). Stanowić będzie element układu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód – zachód, na który złożą się: S10 Szczecin – Piła – Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz – Grudziądz – Ostróda, S7 Ostróda – Olsztynek, S51 Olsztynek – Olsztyn, S16 Olsztyn – Ełk oraz S61 Ełk – Budzisko.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2019 r. miał 7,57 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews