Carrefour Polska i dziewięciu jego dostawców zainaugurowali Pakt Transformacji Żywieniowej, który ma stworzyć sieć dostawców Carrefour Polska zaangażowanych w transformację rynku żywności w myśl zrównoważonego rozwoju. To jeden ze strategicznych celów Carrefour, którego celem jest pomoc konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukacja i zapewnienie szerokiego dostępu do informacji o sprzedawanych produktach, podała spółka.
„Powstanie lokalnego Paktu Transformacji Żywieniowej wpisuje się w działania Carrefour, które koncentrują się na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku, co ma przełożenie na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Projekt zakłada zarazem akcje edukacyjne, rozwiązania biznesowe, jak i innowacje wpływające na bardziej ekologiczny charakter sklepów” – podano w komunikacie.
Do Paktu dołączyło dziewięć marek: Arla Foods, Aybioo, Carlsberg Polska, De Care Group, Essity Poland, Global Cosmed, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Merkury oraz Nałęczów Zdrój, które zobowiązały się do podjęcia działań w przynajmniej w dwóch spośród wymienionych obszarów poprawy jakości środowiska, w którym żyjemy: zdrowie i odżywianie; opakowania; klimat; bioróżnorodność.
„W ramach naszej globalnej strategii transformacji żywieniowej od 2018 r. pracujemy z naszymi dostawcami marek własnych m.in. nad poprawą składów naszych produktów eliminując z nich sól, cukier, tłuszcze czy substancje kontrowersyjne, nad rozwojem bioróżnorodności ich upraw i podnoszeniem dobrostanu zwierząt w hodowlach czy zmianą opakowań na bardziej ekologiczne” – powiedziała dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska Barbara Kowalska, cytowana w komunikacie.
„Zainaugurowany właśnie Polski Pakt Transformacji Żywieniowej jest kolejnym przejawem zaangażowania Carrefour Polska na rzecz poprawy zdrowia konsumentów i ochrony środowiska naturalnego w naszym kraju. Mamy świadomość, że tylko wspólne działania – we współpracy z wieloma naszymi dostawcami, mogą przybliżyć nas do osiągnięcia tego celu – trwałej zmiany na polskim rynku spożywczym. Liczymy, że do naszej inicjatywy regularnie dołączać będą kolejni partnerzy” – dodała.
Carrefour Polska od 2019 r. prowadzi działania nad rozwojem zrównoważonego charakteru zakupów w sklepach co przyczyniło się do oszczędności finansowych jej klientów – w 2022 r. ponad 5,5 mln zł. Z kolei w 2021 r. sieć rozwinęła strefy Stop Marnowaniu Żywności, w których produkty o bliskim terminie przydatności do spożycia są przeceniane nawet o 90%. Przez 12 miesięcy uchroniono w ten sposób ponad 18,5 mln produktów przed trafieniem do kosza, czyli uratowano ponad 6 tys. ton jedzenia.
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Źródło: ISBnews