W obecnym otoczeniu makroekonomicznym CCC nie odnotowuje większych zmian w zakresie koszyka zakupowego, choć zauważa, że klienci dokonują mniej zakupów spontanicznych i bardziej zwracają uwagę na aspekty środowiskowe, poinformował dyrektor zarządzający ds. retail w CCC Jakub Grzelak.
„Wybuch wojny w Ukrainie oraz jej konsekwencje dla otoczenia makroekonomicznego zmieniły reguły gry. Dlatego zmapowaliśmy również szereg działań na kolejne miesiące, dzięki którym adresujemy bieżące wyzwania. […] Na razie nie widzimy dużych zmian, jeśli chodzi na przykład o koszyk zakupowy. Da się jednak zaobserwować, że zakupy są bardziej przemyślane, są mniej spontaniczne” – powiedział Grzelak w rozmowie z Business Insider Polska.
Klient sprawdza, weryfikuje ceny, szuka najlepszej oferty, wyjaśnił dyrektor.
„Jest jeszcze jedna ważna zmiana, którą zauważyliśmy w ostatnim czasie, choć nie jest ona może bezpośrednio związana z kryzysem. Otóż klient zaczął bardzo dużą wagę przywiązywać do aspektów środowiskowych – do tego, w jaki sposób i z czego produkty są wykonywane. Skupienie na kwestiach zrównoważonego rozwoju dla nas, retailerów, już nie jest kwestią trendu. Jest koniecznością” – dodał.
Według niego rynek już nie wróci do tego, co było przed pandemią, która bardzo przyspieszyła zmiany. Rynek wtedy poszedł w stronę omnichannelowości – czyli wielokanałowości.
„To, co było mocno wyraźne w czasach lockdownów, to rzecz jasna zwrot klientów w stronę sklepów online. W tym momencie widzimy, że klient wraca do tradycyjnych sklepów, ale oczekuje już innego doświadczenia zakupowego – bardziej cyfrowego. Choć nieustająco ważna jest dla niego możliwość dokładnego obejrzenia, przymierzenia produktu” – wskazał Grzelak.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
Źródło: ISBnews