Grupa CCC uruchomiła e-commerce dla klientów z Węgier i Austrii poprzez witrynę ccc.eu, podała spółka.
„Dostrzegamy ogromny potencjał w handlu internetowym, który chcemy wykorzystać. Mając na uwadze obecne otoczenie rynkowe i trwający lockdown Europy zdecydowaliśmy o przyśpieszeniu uruchomienia platformy ccc.eu nie tylko w Rumunii (start w marcu), ale także na Węgrzech i w Austrii. Odpowiadamy w ten sposób na potrzeby naszych klientów i neutralizujemy negatywny wpływ zamknięcia sklepów na nasz biznes z spowodowany światową pandemią koronawirusa. Platforma ccc.eu jest dziś dostępna na kluczowych rynkach CEE. Przewidujemy, że znaczenie e-commerce istotnie wzrośnie w związku ze zmianą wzorców zachowań klientów w ostatnim czasie. Jesteśmy marką, która umiejętnie wykorzystuje technologie w sprzedaży obuwia, a nowa strategia marketingowa sprawia, że jesteśmy w stanie jeszcze lepiej komunikować się z klientami” – powiedział dyrektor ds. omnichannel CCC Jakub Jasiński, cytowany w komunikacie.
W marcu 2020 platforma ccc.eu została uruchomiona w Rumunii, zaś pod koniec 2019 roku sklepy online CCC wystartowały w Czechach, a następnie na Słowacji. Grupa planuje także uruchomienie aplikacji CCC na kolejnych rynkach działalności.
„Na Węgrzech Grupa działa obecnie poprzez 3 platformy sprzedaży online: sklep eobuwie, platformę online mody premium Modivo oraz uruchomiony właśnie sklep ccc.eu. Z kolei w Austrii sklep online ccc.eu, który ruszy za kilka dni będzie pierwszą platformą e-commerce Grupy na tym rynku” – czytamy dalej.
Na koniec marca 2020 roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach: w 23 poprzez sklepy stacjonarne, a w 15 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie ponad 50 platform online w całej Europie: poprzez domeny eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee oraz Gino Rossi. W 2019 roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 52 mln par obuwia.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.
Źródło: ISBnews