środa, 14 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

CCC zakłada otwarcie sklepów w maju 2020 ze sprzedażą na niskim poziomie

Dodane przez Bartłomiej Supernak
8 kwietnia 2020
w dziale Biznes
0
CCC
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

CCC w scenariuszu bazowym zakłada otwarcie sklepów w maju 2020 r., przy jednoczesnej realizacji budżetu sprzedażowego w tym miesiącu na poziomie 30% (tj. 70% poniżej budżetu), podała spółka. Spółka podejmuje także szereg działań w celu dostosowania poziomu kosztów operacyjnych funkcjonowania grupy do okoliczności zamkniętych sklepów stacjonarnych.

Na bazie przyjmowanych założeń dotyczących terminu możliwego otwarcia sklepów stacjonarnych oraz zachowań konsumenckich po ich otwarciu, grupa zakłada stopniowe odbudowanie bazy przychodowej w segmencie detalicznym i hurtowym, podano w komunikacie.

„Scenariusz bazowy obejmuje otwarcie sklepów w maju 2020 r., przy jednoczesnej realizacji budżetu sprzedażowego w tym miesiącu na poziomie 30% (tj. 70% poniżej budżetu) i docelową realizacje budżetu sprzedażowego w grudniu 2020 r. na poziomie 90% (tj. 10% poniżej budżetu)” – czytamy dalej.

W perspektywie średnio-długoterminowej grupa spodziewa się potencjalnego wpływ COVID19 na rynek obuwia w postaci: spadku wartości rynku w 2020 r. i jego odbudowy w 2021 r., możliwego trwałego wzrostu penetracji online, możliwego przesunięcia preferencji konsumentów w stronę niższych półek cenowych, potencjalnego zachwiania globalnych łańcuchów dostaw i prawdopodobnego przyśpieszenia konsolidacji rynku.

„Model biznesowy grupy i strategia GO.22, w ocenie grupy, optymalnie adresują potencjalne zmiany na rynku. Grupa jednocześnie podtrzymuje cele strategiczne na 2020 r. przedstawione w Strategii GO.22” – podkreślono w materiale.

W odpowiedzi na pandemię COVID-19 spółką podjęła m.in. szereg działań w celu dostosowania poziomu kosztów operacyjnych funkcjonowania grupy do okoliczności zamkniętych sklepów stacjonarnych obejmujących poniższe obszary, przy czym, prezentowane wartości odnoszą się do celów, planów:

Koszty funkcjonowania sklepów:

  • Czynsze – oczekiwane istotne ograniczenie/wygaszenie kosztów w okresie zamkniętych sklepów w wyniku prowadzonych negocjacji z wynajmującymi, jak i wdrażanych regulacji prawnych oraz równoczesne oczekiwanie uelastycznienie poziomu kosztów w przyszłości (po otwarciu sklepów sklepów),
  • Wynagrodzenia – dostosowanie etatyzacji do poziomu sprzedaży, wykorzystanie publicznych programów pomocowych, wykorzystanie zaległych/bieżących urlopów z celem osiągnięcia łącznej redukcji kosztów w okresie zamkniętych sklepów na poziomie ok. 25-30 mln zł/m-c tj. 50-60% vs znormalizowany, budżetowany poziom. Jednocześnie możliwe uzyskanie oszczędności w wysokości ok. 10-15% r/r wykraczających poza okres zamkniętych sklepów.
  • Pozostałe koszty – istotne ograniczanie w okresie zamknięcia sklepów (m. in. transport, serwis dla sklepów, marketing sklepowy, itd.) o ok. 12-13 mln zł/m-c tj. ok. 50% vs znormalizowany, budżetowany poziom

Koszty operacyjne (pozostałe koszty sprzedaży i koszty ogólnego zarządu)

  • Wynagrodzenia – wykorzystanie publicznych programów pomocowych (szacowana redukcja kosztów o ok. 5 mln zł/m-c) w okresie zamkniętych sklepów oraz optymalizacja poziomu etatyzacji w średnim/długim terminie na poziomie oszczędności ok. 5-10 mln zł/rok,
  • Pozostałe koszty – redukcja kosztów operacyjnych (w tym. operacje logistyczne, marketing nie sklepowy, wszystkie pozostałe koszty centrali) o ok. 10 mln zł/m-c tj. o ok. 10% vs. znormalizowany, budżetowany poziom (ok. 90 mln zł/m-c) w okresie zamkniętych sklepów oraz trwała redukcja wydatków marketingowych na sponsoring w okresie średnio-długoterminowym.

Koszty finansowe / spłata zobowiązań finansowych – czasowe odroczenie obowiązku płatności odsetek bieżących i wydłużenie terminu zapadalności zobowiązań krótkoterminowych do czerwca 2021 r. oraz utrzymanie dostępnych limitów

Złożenie wniosków o odroczenie płatności zobowiązań publiczno-prawnych (CIT/PIT/ZUS) w kwocie ok. 60 mln zł) oraz zwrot VAT i CIT (ok 62 mln zł)

Minimalizacja nakładów inwestycyjnych – w II-IV kw. 2020 niższe ok. 60% vs GO.22 (ok. 80 mln zł) – uzależnione od terminu otwarcia sklepów, koncentracja na wydatkach na rozwój e-commerce (magazyn eobuwie) oraz limitowanie planowanej ekspansji, podano także.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

Źródło: ISBnews

Tagi: CCC
Poprzedni post

Tarcza finansowa zapewni subwencje dla ponad 670 tys. przedsiębiorstw

Następny post

Gaz-System wesprze finansowo Szpital Miejski w Świnoujściu

BNP Paribas

BNP Paribas BP widzi ożywienie popytu na kredyt wśród firm

BNP Paribas

BNP Paribas BP planuje przedstawić nową strategię na przełomie roku

bnp

Po wejściu Erste wzrosną szanse w Corporate and Institutional Banking

droga

Strabag ma umowę na przebudowę odcinka DK48 w Dęblinie za 95,5 mln zł

kosmos

ICEYE i WZŁ-1 dostarczą Siłom Zbrojnym RP Satelitarny System Obserwacji Ziemi MikroSAR

unibep

Unibep ma umowę na kotłownię biomasową w elektrociepłowni w Pruszkowie za ok. 207,6 mln zł

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

BNP Paribas

BNP Paribas BP widzi ożywienie popytu na kredyt wśród firm

BNP Paribas

BNP Paribas BP planuje przedstawić nową strategię na przełomie roku

Zespół studentów z Akademii Leona Koźmińskiego

Studenci z Polski zwycięzcami globalnego finału CFA Institute Research Challenge 2025 w Chicago

bnp

Po wejściu Erste wzrosną szanse w Corporate and Institutional Banking

droga

Strabag ma umowę na przebudowę odcinka DK48 w Dęblinie za 95,5 mln zł

mieszkanie

Inside Park: Rynek kamienic stanowi ok. 4% wszystkich mieszkań na rynku wtórnym

kosmos

ICEYE i WZŁ-1 dostarczą Siłom Zbrojnym RP Satelitarny System Obserwacji Ziemi MikroSAR

MF

MF sprzedało na przetargu obligacje za 12,1 mld zł, popyt sięgnął 9 mld zł

procent

Oczekujemy ok. 4% wzrostu PKB, ważne są inwestycje w technologie przyszłości

budowa

Inside Park sprzedaje lokale w 5 kamienicach, szykuje kilkanaście projektów

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.