Citi Handlowy zaprezentuje w grudniu nową strategię na lata 2025-2027, zapowiedziała prezes Elżbieta Czetwertyńska. Dodała, że nowa strategia będzie uwzględniała segment detaliczny.
„Naszą nową strategię zaprezentujemy w grudniu, po przedstawieniu jej radzie nadzorczej” – powiedziała Czetwertyńska podczas telekonferencji z dziennikarzami.
Zapowiedziała, że nowa strategia będzie uwzględniała segment detaliczny.
„Oczywiście, że uwzględniamy [segment detaliczny w strategii], jesteśmy w trakcie przygotowania kierunków strategicznych, które przedstawimy radzie nadzorczej. Do momentu, kiedy nie będzie decyzji co do sprzedaży bankowości detalicznej, będziemy ten segment oczywiście uwzględniać w naszej strategii” – stwierdziła prezes.
Citi Handlowy zapowiedział sprzedaż segmentu detalicznego wiosną 2021 r., co wynikało ze strategicznej decyzji podjętej przez Citigroup, która wtedy oznajmiła, że będzie dążyła do wyjścia z bankowości detalicznej na 13 rynkach. W listopadzie 2023 r. bank informował, że wrócił do procesu poszukiwania kupca na biznes detaliczny. W lutym 2024 r. Czetwertyńska mówiła, że spodziewa się, iż rozmowy z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi biznesem detalicznym Banku rozpoczną się „w niedługim czasie”. Z kolei w czerwcu br. Business Insider poinformował, że Citigroup wznawia próbę sprzedaży swojego polskiego biznesu detalicznego.
Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 73,39 mld zł na koniec 2023 r.
Źródło: ISBnews