Portal Condo z portfela PMPG zrealizował 368 transakcji o łącznej wartości 221 mln zł w 2020 r., co oznacza wzrost sprzedaży o ponad 35% r/r. Celem spółki jest zwiększenie z końcem 2021 r. liczby sprzedanych apartamentów do ponad 500 o wartości przekraczającej 350 mln zł, poinformował CEO Artur Wach.
„W 2020 r. wchodziliśmy z planami sprzedaży kolejnych inwestycji ulokowanych nad polskim morzem i w górach. Tak jak wszyscy, zareagowaliśmy niepokojem na pierwsze informacje o panoszącym się na świecie koronawirusie. Decyzja rządu o wprowadzeniu lockdownu i zamknięciu hoteli dla wielu obiektów oznaczała wyrok. Ale nie dla wszystkich. Atrakcyjnie zlokalizowane, zbudowane w wysokim standardzie, dobrze zarządzane obiekty po okresie zamrożenia bez problemu wróciły latem do gry, by dalej generować zyski dla inwestorów” – powiedział Wach, cytowany w komunikacie.
Według niego, miniony rok pokazał dwie prawdy o rynku condohoteli i apartamentów wakacyjnych: po pierwsze – w niepewnych czasach ludzie szukają pewnych sposobów zabezpieczenia majątku, jakimi są inwestycje w nieruchomości; po drugie – chętnie inwestują w nieruchomości wakacyjne, bo oprócz zysków z najmu mają też drugi dom, bezpieczne i komfortowe miejsce pobytu, tak pożądane w okresie zagrożenia, jakim jest pandemia COVID-19.
„Jesteśmy głęboko przekonani co do sensu rozwoju rynku condohoteli w polskich kurortach. To właśnie one, a nie obiekty miejskie, były w stanie przetrwać kryzys związany z globalną pandemią. Jednak sama lokalizacja nie zapewnia sukcesu. Rozważając potencjał biznesowy inwestycji, stawiamy również na profesjonalne zarządzanie i wysoką jakość wykończenia rekomendowanych przez nas obiektów. Wcielane przez nas standardy pozwalają osiągnąć satysfakcjonujące zyski w zrealizowanych już inwestycjach. O tym, że ten model się sprawdza, przekonani są też inwestorzy, którzy chętnie lokowali kapitał w takich inwestycjach, jak budowany na alpejskim poziomie hotel Aries Residence&Spa w Szczyrku, Lake Hill Resort&Spa pod Karpaczem, Horizon w Szklarskiej Porębie, Osada Morska Resort&Spa w Łebie czy działający pod marką Mercure hotel Bergo w Szklarskiej Porębie – nasze zeszłoroczne hity sprzedażowe” – wymienił ekspert.
Wszystko wskazuje na to, że 2021 r. nadal będzie rokiem pod znakiem pandemii. Ograniczenia i trudności w podróżowaniu przełożą się na zainteresowanie wysokiej klasy obiektami położonym w miejscowościach turystycznych w Polsce. W tej sytuacji posiadanie własnego, wakacyjnego domu wydaje się być jedyną gwarancją spędzenia urlopu w najbardziej obleganych kurortach. (ponad 80% sprzedaży zostało zrealizowane w dwóch ostatnich kwartałach 2020 roku), podkreślono w materiale.
„Opierając się na tych założeniach i wynikach sprzedaży z 2020 r. (wzrost o 35%), możemy spodziewać się kolejnych sukcesów. Naszym celem jest zwiększenie z końcem 2021 r. liczby sprzedanych apartamentów do ponad 500 o wartości przekraczającej 350 mln zł” – poinformował Wach.
Początek roku potwierdził rosnące zainteresowanie inwestowaniem w luksusowe apartamenty wakacyjne. W styczniu Condo zrealizowało 68 transakcji na łączną sumę ponad 42 mln złotych brutto.
„W pierwszym kwartale zamierzamy wzbogacić naszą ofertę o kolejne osiem obiektów. W styczniu ruszyła sprzedaż dwudziestu willi i osiemdziesięciu apartamentów w naszym topowym projekcie, jakim jest Lake Hill Resort & Spa. Położony bezpośrednio nad brzegiem zbiornika wodnego Sosnówka w otoczeniu górskiego krajobrazu Karkonoszy obiekt przyciąga w nie tylko niezwykle urokliwą okolicą, ale i w pełni wykończonymi i wyposażonymi, w tym w aneksy kuchenne, lokalami” – zapowiedział CEO.
„Inwestorów powinna również przyciągnąć oferta w Karpaczu, czyli Hotel Piemonte: sto trzydzieści apartamentów w standardzie hotelu pięciogwiazdkowego. Dziewięćdziesiąt pięć procent z nich to apartamenty minimum dwupokojowe, czyli więcej niż w standardowych hotelach. Co więcej, każdy z nich ma przyłącze do aneksu kuchennego, co oznacza, że po zakończeniu umowy najmu, łatwo można lokal przekształcić w samowystarczalny apartament” – dodał.
Wśród inwestycji, które właśnie debiutują na rynku luksusowych nieruchomości wakacyjnych Wach wymienia jeszcze: obiekt hotelowo-apartamentowy w pierwszej linii od morza pod Pobierowem na dwieście lokali, hotel Aries w Bukowinie, oraz Karkonosze Springs, kompleks apartamentów inspirowany filozofią slow life.
Wśród nowości w ofercie Condo na inwestorów czekają jeszcze obiekty zarządzane przez międzynarodowe marki hotelowe.
„Również w pierwszym kwartale zaczynamy budowę obiektu w Szczyrku na 300 apartamentów, które będą funkcjonowały pod jedną z największych sieci hotelowych na Świecie. Natomiast w Szklarskiej Porębie szykujemy dwieście siedemdziesiąt jednostek pod siecią Hôtels & Préférence Louvre Hotels Group. W ten sposób wchodzimy w kolejne dwie sieciówki, po Hotelu Mercure Bergo w Szklarskiej Porębie, które już są realizowane pod marką sieci międzynarodowej w Polsce. Fakt, że tej rangi marki wchodzą w nasze hotele przekłada się na zwiększone szanse inwestycyjne: korzystnie wpływa na poziom obłożenia obiektu i ułatwia dotarcie do dużo szerszego spektrum klientów” – wymienił Wach.
Condo to portal, który specjalizuje się w sprzedaży luksusowych apartamentów wakacyjnych i condo hoteli położonych w kurortach.
Źródło: ISBnews