Napływ kapitału do aktywów związanych z celami zrównoważonego rozwoju niemal podwoił się w ub.r. Pokazuje to wzrost świadomości wśród inwestorów private equity. W dłuższym terminie generowanie zysków będzie wymagało postawienia obszaru ESG (Environmental; Social Responsibility; Governance) w centralnej części strategii rozwojowych przejmowanych spółek, uważa partner i szef warszawskiego biura CVC Capital Partners Krzysztof Krawczyk.
„W zeszłym roku ilość kapitału napływającego do aktywów, związanych z celami zrównoważonego rozwoju i ze strategiami bazującymi na tych celach, wzrosła o niemal 100%. Mamy więc wyraźny napływ kapitału, który wskazuje na to, że w celu optymalizacji zysków w dłuższym terminie musimy selekcjonować spółki, strategie, które są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju” – powiedział Krawczyk podczas konferencji online „Sustainable reflections for the year – Edition 2021”, zorganizowanej przez Boston Consulting Group (BCG) i Vogue Polska.
Jeśli chodzi o punkt widzenia CVC – jako inwestora – widać, że wiele spółek, które są potencjalnymi klientami ma jeszcze wiele do zrobienia.
„Jeżeli w nie inwestujemy, musimy liczyć się z tym, że te spółki mogą mieć jeszcze braki w zakresie strategii w obszarze ESG. A nasz jedyny cel to stworzenie strategii i wspieranie zarządu, by wyeliminować te słabości” – wskazał partner CVC.
Szefa warszawskiego biura CVC Capital Partners podkreślił, że inwestorzy, którzy chcą odkupić od CVC spółki, coraz częściej podczas due diligence zwracają uwagę na plany związane ze zrównoważonym rozwojem.
„Tak więc, aby wygenerować zyski dla naszych inwestorów, musimy mieć pewność, w czasie tych 5-7 lat, kiedy będziemy właścicielami spółki, obszar ESG będzie znajdował się w samym sercu strategii biznesowej” – podsumował.
Podczas konferencji BCG i Vogue Polska zapowiedziały, że w I kw. br. opublikują raport „Clients’ Adaptation to Sustainability in Fashion & Luxury”.
Jak informowano wcześniej, raport ma na celu odpowiedzenie na pytanie, jakie jest zaangażowanie konsumentów w tematykę sustainability nie tylko na poziomie deklaratywnym, ale również sprawdzenie, jakie działania związane ze zrównoważonym rozwojem podejmują konsumenci. Według badań przeprowadzonych na potrzeby raportu, 75% konsumentów uważa, że temat zrównoważonego rozwoju jest dla nich istotny. Z kolei 64% twierdzi, że wspiera firmy, które w swoich działaniach kierują się zasadami zrównoważonego rozwoju. Według takich założeń, 6 na 10 klientów jest w stanie zapłacić więcej za produkty lub wspiera firmy, które są zgodne z tymi zasadami. Jednak dokładniejsze analizy pokazują, że są to tylko deklaracje nie poparte jeszcze konkretnymi działaniami.
Źródło: ISBnews