Cyfrowy Polsat oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu osiągnie średni jednocyfrowy wzrost w 2021 r., natomiast rynek reklamy internetowej ma szansę wzrosnąć o 8-8,5% w całym roku, powiedział prezes Telewizji Polsat Stanisław Jankowski.
„Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej, to – tak jak komunikowaliśmy wcześniej – spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w ujęciu całorocznym. Natomiast rynek reklamy internetowej – według ostatnich raportów Starcomu – powinien mieć dynamikę w okolicy 7%. Przy nieco bardziej pozytywnej sytuacji poziom 8-8,5% pewnie wydaje się realny” – powiedział Jankowski podczas wideokonferencji.
W marcu br. Jankowski oczekiwał, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu zanotuje w 2021 r. wzrost na o około 6-6,5% r/r.
Przychody z reklamy i sponsoringu grupy Telewizji Polsat wzrosły o 3,4% w I kw. 2021 r. i wyniosły 271 mln zł.
„W efekcie nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do poziomu 29,5%. To bardzo dobry kwartał dla nas” – dodał Jankowski.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews