Wprowadzenie cyfrowych rozwiązań w bankowości znacząco zwiększa zaangażowanie klientów – nawet o 60% w porównaniu z tradycyjnymi wizytami w oddziałach bankowych, wynika z analizy Ailleron.
„Klienci oczekują, że banki będą decydować się na cyfryzację. W Polsce użytkownicy i odbiorcy tego sektora naprawdę dobrze radzą sobie w cyfrowym świecie. Nasze analizy pokazują, że wykorzystanie procesów cyfrowych na przykład do obsługi kredytów hipotecznych może zwiększyć konwersję, a także zaangażowanie klientów. Z analiz na prowadzonych projektach wynika, że zaangażowanie klientów może wzrosnąć nawet o 60% w porównaniu do tradycyjnych wizyt w banku” – powiedział wiceprezes i COO w Ailleron Piotr Piątosa, cytowany w komunikacie.
„Największy wzrost zaangażowania widoczny jest w procesie cyfrowego wnioskowania o kredyty hipoteczne, co wskazuje na rosnącą akceptację i przyzwyczajenie użytkowników do nowoczesnych rozwiązań w sektorze bankowym. Ailleron z sukcesem wdrożył swoją autorską platformę technologiczną LiveBank m.in. dla ING Banku Śląskiego i Santander Leasing” – czytamy w komunikacie.
Wiceprezes dodał, że te dane są ważne także z perspektywy banków. „Większa skuteczność prowadzonych procesów, to także szybsza realizacja wniosków, a w efekcie wzrost zadowolenia klientów. Trzeba też pamiętać, że procesy cyfrowe są sporą oszczędnością dla banków” – wskazał Piątosa.
Tworzone przez Ailleron rozwiązanie LiveBank to platforma, która umożliwia nie tylko zaawansowaną obsługę klientów bez konieczności odwiedzania tradycyjnych oddziałów, ale również efektywną sprzedaż złożonych produktów finansowych. Dzięki wdrożeniu platformy LIveBank od Ailleron, pracownicy banków mogą zdalnie zarządzać sprawami klientów poprzez sprawną komunikację z wykorzystaniem chatu oraz potencjału spotkań on-line w formie video rozmowy. Klienci banku mogą z kolei skorzystać z indywidualnej obsługi wybranego specjalisty oraz zdalnego zakupu produktów banku, np. kredytu hipotecznego z dowolnego miejsca na świecie. Wizyta w tradycyjnych placówkach bankowych w celu załatwienia niezbędnych formalności nie jest już konieczna, podano w materiale.
„Tradycyjne oddziały bankowe coraz częściej to przeszłość, klienci widzą, że technologia może zwiększyć ich satysfakcję. Przykładowo, badanie satysfakcji użytkowników platformy LiveBank uzyskało wynik 4,8 na 5 punktów, a klienci szczególnie doceniali skuteczność, wygodę i przejrzystość. Klienci są otwarci na spotkania online, co jest efektem rosnącego przyzwyczajenia do zdalnej obsługi w ostatnich latach” – dodał wiceprezes.
Ailleron Innovation Forum, którego partnerem medialnym była Agencja ISBnews, było poświęcone najważniejszym trendom i perspektywom przed branżą finansową w kontekście cyfryzacji i wykorzystania sztucznej inteligencji.
„Potrzebujemy żywych dyskusji i miejsc spotkań, gdzie cały sektor bankowy może omawiać najważniejsze trendy przyszłości. Nasi partnerzy, uczestnicy i prelegenci byli w tym zgodni – przyszłość przyniesie duże zmiany, a polski sektor bankowy musi za tymi zmianami nadążać” – podsumował Piątosa.
Ailleron specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego. Spółka jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews