DataWalk uważa za priorytet monetyzację rekordowej wartość lejka sprzedażowego na poziomie 40,54 mln USD, poinformował prezes Paweł Wieczyński. Spółka chce, aby w 2024 mediana wartości nowego kontraktu przekraczała 1 mln USD.
„Rekordowa wartość lejka sprzedażowego wynosi 40,54 mln USD [wobec 27 mln USD rok wcześniej]. Monetyzacja i powrót wskaźnika konwersji lejka na przychody do poziomu sprzed 2022 to nasze aktualne priorytety. Cały czas usprawniamy procesy go2market i zmieniamy profil klienta” – powiedział Wieczyński podczas wideokonferencji.
Dodał, że 38% wartości lejka (15,3 mln USD) to projekty powyżej 1 mln USD. „W 2024 chcielibyśmy, aby była to mediana wartości nowego kontraktu. Jesteśmy w trakcie tranzycji do klientów, którzy będą reprezentowali większy potencjał i przychodowy i referencyjny” – zaznaczył prezes.
Jednocześnie spółka przeprowadza rewizję cen za swoją platformę analityki grafowej. „To będzie istotna rewizja już od stycznia. Skupiamy się na kontraktach, które faktycznie będą dla nas mogły stanowić lepszą platformę do rozwoju przy modelu biznesowym i jego efektywnością którą dziś prezentujemy. Naturalnie, chcemy tę efektywność zwiększyć” – dodał Wieczyński.
Podkreślił ponadto dwukrotny wzrost udziału projektów komercyjnych w lejku w porównaniu do 2022 r., w tym duże grono banków.
Aktualnie realizowany przez DataWalk IV etap strategii z terminem do II półrocza 2024 zakłada skalowanie w USA i na całym świecie (osiągniecie ponad 100 klientów), rozwój sprzedaży przez partnerów aby przyspieszyć skalowanie, uzyskanie wyróżnienia w Gartner Quadrant i/lub nagrodę za produkt, rundę finansowania na dalszy wzrost i pierwsze propozycje akwizycji jako spółki produktowej.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews