Deni Cler – jako pierwsza marka modowa na polskim rynku – rusza z internetową platformą resale’ową Cler Vintage, na której będzie można sprzedawać archiwalne ubrania marki, podała spółka.
Obecnie na platformie dostępne są archiwalne projekty Deni Cler, następnie uruchomiona zostanie zakładka „resale”, za pośrednictwem której możliwa będzie sprzedaż ubrań z metką marki, od klientki do klientki.
„Zależy nam, by nasze archiwalne kolekcje mogły odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Dlatego uruchomiliśmy projekt Deni Cler Vintage” – powiedziała prezes Iwona Kossmann, cytowana w komunikacie.
Usługa Vintage jest dostępna wyłącznie w formie online, za pośrednictwem strony vintage.denicler.eu, podkreślono.
Projekt Deni Cler Vintage wspiera budowanie rynku mody cyrkularnej, wskazała spółka.
„Świadomość bycia czynnym uczestnikiem zamkniętego obiegu mody skłania konsumentów do odpowiedzialnego wyboru kupowanych produktów, motywuje również do dbania o te, które już mamy. Utrzymywanie swoich ubrań w dobrej kondycji zwiększa szansę na włączenie ich w drugi obieg – to z kolei wiąże się z korzyściami finansowymi. Sprzedając ubrania, których nie potrzebujemy, zyskujemy środki, które możemy przeznaczyć na odświeżenie garderoby” – czytamy w komunikacie.
Resale jest również odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów, których świadomość na temat konieczności dbania o środowisko rośnie.
„Ważne jest, żebyśmy zwracali uwagę na to, co kupujemy – warto jest przyjrzeć się, z jakiej tkaniny wykonane są ubrania, gdzie zostały uszyte, sprawdzić wykończenie. Kupując wysokiej jakości produkty dajemy wyraźny sygnał przedsiębiorcom i wspieramy dobre praktyki na rynku” – dodała Kossmann.
Właścicielem wywodzącej się z Mediolanu marki Deni Cler jest DCG S.A. z siedzibą w Warszawie – spółka zależna Grupy VRG.
VRG (poprzednia nazwa Vistula Group) jest spółką notowaną na GPW od 1993 r. Jest właścicielem znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.Kruk.
Źródło: ISBnews