Liczba otwarć sklepów sieci Dino będzie w bieżącym roku będzie niższa wobec 2022 roku, natomiast w 2024 r. chcemy tę liczbę zwiększać wobec br., poinformował członek zarządu Michał Krauze. Od 2025 r. spółka chce przyspieszyć swój rozwój, podkreślił.
„Jeśli chodzi o rollout, to tak, jak informowaliśmy w ub. roku: w tym roku będziemy mieli zmniejszoną liczbę otwarć w stosunku do ub.r. Przyszły rok to będzie prawdopodobnie taka sama liczba – mamy nadzieję, że trochę większa liczba niż w tym roku. A w 2025 r. chcielibyśmy zwiększać liczbę otwarć, ale to jest jeszcze odległy termin, tak więc konkretnych cyfr nie mogę podać” – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
„Tak, jak przekazywaliśmy w ub.r.: w krótkim terminie zmniejszenie liczby otwarć ma spowodować to, że spłacimy nasze zadłużenie” – wyjaśnił Krauze.
Zapowiedział, że „przygotowujemy się do tego, żeby w kolejnych latach – myślę, że od 2025 r. – przyspieszać rozwój”.
Sieć Dino Polska otworzyła 116 sklepów w I poł. 2023 r., podała spółka. Na koniec czerwca sieć Dino liczyła 2 272 sklepy, podczas gdy rok wcześniej obejmowała 1 975 marketów. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 894,2 tys. m2 wobec 775 tys. m2 rok temu.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews