Dino Polska spodziewa się, że deflacja cen wielu towarów oferowanych w sklepach Dino może ograniczać wzrost sprzedaży LfL do poziomu średniego jednocyfrowego w IV kw. 2024 r., podała spółka. W I-III kw. br. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 4,9%.
„Polityka cenowa sieci Dino […] zakłada ustalanie cen kluczowych produktów na poziomach sklepów dyskontowych, co przez deflację cen wielu towarów oferowanych w sklepach Dino może ograniczać wzrost sprzedaży LfL w IV kw. 2024 r. do poziomu średniego jednocyfrowego” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Niskie bezrobocie w połączeniu ze wzrostem wynagrodzeń będzie przekładać się na dalszy wzrost kosztów operacyjnych Grupy, podano także.
„Stopniowa zmiana zwyczajów wśród konsumentów (szczególnie aktywny tryb życia, mniej czasu wolnego, wysoka częstotliwości robienia zakupów oraz zwracanie uwagi na dogodną lokalizację sklepów) […] sprzyja wzrostowi sprzedaży w sklepach, które umożliwiają szybkie robienie zakupów” – czytamy dalej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews