Dino Polska oczekuje kontynuacji trendu niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) w tym roku, poinformował członek zarządu i dyrektor finansowy Michał Krazue.
„[W 2021 roku] oczekujemy kontynuacji trendu niskiej, dwucyfrowej sprzedaży LFL” – powiedział Krauze podczas konferencji prasowej dla inwestorów.
W 2020 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,6%. W połączeniu z rozwojem geograficznym pozwoliło to grupie zwiększyć całkowite przychody o 32,4% r/r do ponad 10 mld zł.
Krauze nie chciał odnieść się szczegółowo do kwestii dalszej ekspansji marży brutto w 2021 r.
„Nie chcemy się odnosić szczegółowo do marży brutto. Naszym celem jest przede wszystkim poprawa na poziomie marży EBITDA, ale także na poziomie marży brutto widzimy jeszcze potencjał do poprawy. Mamy mały udział w rynku więc poprawa zwiększenia udziału rynkowego, powinna cały czas tworzyć dodatkowy potencjał do poprawy marży brutto” – powiedział.
W 2020 r. marża EBITDA grupy wzrosła do 10,2% z 9,5% w 2019 r. i 9,3% w 2018 r., podano w prezentacji wynikowej.
CFO dodał również, że wzrost kosztów sprzedaży w ub.r. wynikał głównie z czynnika wzrostu kosztów wynagrodzeń, a jeśli chodzi o koszty sprzedaży w tym roku szacowane są na poziomie 5% (wzrost kosztów na m2).
Ocenił także, że w świetle planowanego capeksu na br. na poziomie ok. 1,2 mld zł, cel w zakresie długu netto do EBITDA jest taki by, był z roku na rok coraz niższy i oscylował w okolicach 1 – dług netto do EBIDTA.
W przypadku wpływu podatku detalicznego na ceny, Krauze odpowiedział: „Jeśli chodzi o ceny sprzedaży to naszą strategią jest dostosowywanie się, benchamrkowanie wobec rynku. Będziemy podnosili wiele inicjatyw, by neutralizować podatek detaliczny, ale jeśli chodzi o ceny sprzedaży – nie zamierzamy tutaj nic zmieniać”.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 125,82 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews