Dino Polska podtrzymało plany zwiększenia liczby sklepów o niskich kilkanaście procent i capex na poziomie 1,5-1,6 mld zł w tym roku i zapowiedziała wyższe tempo rozwoju sieci w 2025 r. Spółka podała też, że planuje dalsze inwestycje w OZE.
„Zarząd spółki oczekuje, że w 2024 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent, a łączne nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,5-1,6 mld zł; w przyszłym roku oczekiwane jest wyższe tempo rozwoju sieci” – czytamy w raporcie kwartalnym.
W III kw. 2024 r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino. Narastająco od początku 2024 r. otwartych zostało łącznie 167 sklepów. Na dzień 30 września 2024 r. sieć Dino liczyła 2 572 markety.
„Niższe ceny energii elektrycznej oraz kolejne inwestycje Dino w odnawialne źródła energii, co powinno skutkować oszczędnościami w obszarze kosztów zakupu energii elektrycznej w IV kw. 2024 r.” – czytamy dalej.
Liczba marketów Dino posiadających własne instalacje fotowoltaiczne zwiększyła się z 2138 na koniec 2023 r. do 2386 na koniec września 2024 r., a łączna moc tych instalacji (uwzględniając panele fotowoltaiczne na terenach centrów dystrybucyjnych) wzrosła do 95,2MW. W okresie styczeń-wrzesień 2024 r. Dino Polska wygenerowało 77,9 GWh energii elektrycznej ze słońca, a w analogicznym okresie 2023 r. 60 GWh, podano także w raporcie.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews