Dino Polska planuje niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży like-for-like (LFL) przy założeniu niskiej jednocyfrowej inflacji w całym bieżącym roku, poinformował członek zarządu Michał Krauze.
„Zakładamy niski dwucyfrowy like-for-like przy założeniu niskiej jednocyfrowej inflacji w całym roku” – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
„Nie ma już wysokiej inflacji, konsument nie robi zapasów, zakupów na zapas. Baza się też normalizuje – tak że mamy do czynienia już ze stabilnym środowiskiem, jeśli chodzi o konsumenta” – dodał.
W liście dołączonym do raportu rocznego Krauze informował, że Dino Polska ma na celu osiągnięcie niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży LFL w 2024 r.
„Jeśli chodzi o naszą politykę cenową, to tutaj nic się nie zmienia. Cały czas pracujemy zarówno na asortymencie – tak żeby klient zawsze miał dostępne rzeczy, które aktualnie potrzebuje – jak i na cenach – tak, żeby te ceny były atrakcyjne dla klienta” – powiedział także członek zarządu.
W 2023 r. sprzedaż towarów i produktów w sklepach Dino wyniosła 25,7 mld zł i była o 30% wyższa niż w 2022 r. Sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach istniejących dłużej niż rok, zwiększyła się o 17,2%.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews