Możliwość stworzenia i prowadzenia silnej kampanii content marketingowej to trudna sprawa. Branża jest niezwykle konkurencyjna i każdy próbuje zdobyć dominującą pozycję, bo firmy rozumieją, że content marketing to niezwykle ważny element strategii marketingowej. Tworząc treści na tematy, które interesują grupę docelową, można przyciągać nowe leady, a wystarczy, że firma po prostu podzieli się swoją wiedzą. Czym jest marketing treści i dlaczego wdrożenie go do swoich działań może pomóc w osiągnięciu sukcesu? Sprawdź poniższy artykuł, w którym odpowiadamy właśnie na te pytania.
Co to jest content marketing?
Dla większości osób dokładne określenie czym jest marketing treści może być trudne, choć otacza nas prawie całą dobę. Jeśli mielibyśmy przeanalizować definicję tego terminu to powiedzielibyśmy, że są to działania polegające na tworzeniu, publikowaniu i rozpowszechnianiu wysokiej jakości treści w celu przyciągnięcia i utrzymania odpowiednich odbiorców w witrynie. Celem treści jest nie do końca bezpośrednia promocja Twoich produktów lub usług, edukując potencjalnych klientów i skłonienie ich do zakupu czy kontaktu. Klienci są codziennie bombardowani marketingiem i zaczęli go po prostu tłumić, dlatego aby przyciągnąć ich uwagę, musisz bardziej koncentrować się na dostarczaniu wartości, a mniej na popychaniu ich do swojego biznesu.
Jakie korzyści daje content marketing?
Dlaczego marketing jest tak skuteczny? Przedstawiamy kilka najważniejszych korzyści płynących z tych działań. Kilka, bo pozytywnych aspektów jest zdecydowanie więcej, dlatego poniżej znajdziesz wybrane przez nas plusy.
Pomaga budować świadomość marki i reputację
Świetne treści to jeden z najlepszych i najbardziej opłacalnych sposobów budowania świadomości marki i zaufania wśród odbiorców. Konsumenci są bardziej skorzy zaufać marce, jeśli będzie tworzyła spersonalizowane treści, będzie to dla nich znak, że dana marka jest zainteresowana nawiązaniem z nimi relacji. Jeśli Twoje treści są trafne i pomocne, stworzą wartość dla Twoich potencjalnych klientów, nie prosząc o nic w zamian, Twoi odbiorcy będą bardziej skłonni zaufać Twoim radom. Dodatkowo, publikując wartościowe materiały, będziesz w stanie dotrzeć do większej liczby klientów i pozycjonować się jako autorytet w swojej branży.
Content marketing zwiększa konwersje
Statystyki mówią, że współczynniki konwersji content marketingu są nawet sześć razy wyższe niż w przypadku innych aktywności. Gdy odbiorcy trafiają do Twojej witryny, chcą dowiedzieć się jak najwięcej o tym, jak Twój produkt czy usługa pomoże im rozwiązać pewien problem. Zaoferuj potencjalnemu klientowi odpowiednie informacje, dzięki czemu będzie w stanie podjąć świadomą decyzję. Filmy instruktażowe, case study czy referencje innych klientów mogą zdziałać cuda w zakresie współczynników konwersji.
Poprawia widoczność w Internecie
Posiadając strategię SEO, Twoje rankingi będą lepsze, co oznacza, że tworzone treści będą pojawiać się w odpowiednich wyszukiwaniach, co z kolei zwiększy ruch na stronie. Za pomocą SEO możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, strategicznie wykorzystując słowa kluczowe, które dobierasz na podstawie najczęściej wyszukiwanych fraz. Po prostu, tworząc treści związane z branżą, zwiększasz szanse, że wyszukiwarka pokaże Twoje treści użytkownikom.
Staniesz się ekspertem w branży
Publikowanie wysokiej jakości materiałów edukacyjnych wpłynie na to, jak Twoi potencjalni klienci myślą o Twojej marce. Twój blog stanie się podstawowym źródłem informacji, gdy będą chcieli dowiedzieć się czegoś więcej o branży lub zgłębić wiedzę o produkcie, który oferujesz. Jeśli Twoje treści nie są sprzedażowe i wprost ukierunkowane na sprzedaż, Twoi odbiorcy będą ufać Twoim rekomendacjom i postrzegać Cię jako godnego zaufania eksperta w branży. Aby dodatkowo wzmocnić swoją reputację, warto zamieszczać też posty gościnne, które z pewnością niejednokrotnie zostaną dalej udostępnione.
Jak zacząć korzystać z content marketingu?
Przed rozpoczęciem działań content marketingowych warto wiedzieć, że najważniejszą zasadą jest pisanie dla swoich odbiorców, a nie dla siebie. Zwróć uwagę na rodzaje pytań, które zadają klienci i na informacje mogące ułatwić im życie, to zdecydowanie przybliży sukces. Tworzenie wystarczająco angażujących treści może być trudne, dlatego warto urozmaicać to rodzajem formatu. Eksperymentuj, aby zobaczyć co najbardziej przemawia do odbiorców. Udostępniaj kilka rodzajów treści – post na blogu, wideo, infografiki, dzięki czemu zweryfikujesz, co z nich najlepiej się sprawdza i zyskasz wiedzę o tym, jaki format jest najbardziej atrakcyjny.
Zadbaj o swój content marketing
Jeśli nadal zachodzisz w głowę, jak rozpocząć cały proces, to nie zniechęcaj się. Start jest zawsze trudnym krokiem, dlatego zalecamy aby najpierw skonsultować się ze specjalistą, jeśli potrzebujesz wskazówek i pokierowania działaniami. A najlepszym doradcą w tym temacie będzie agencja content marketingu Smartbuzz, dlatego zajrzyj na naszą stronę i sprawdź, jak możemy Ci pomóc w doskonaleniu Twojego biznesu.
Artykuł sponsorowany
Wszystko fajnie i większość się zgadza, tylko tu bardziej poruszony jest raczej copywriting SEO niż faktyczny content marketing. Trzeba pamiętać, że content marketing jako narzędzie całościowo, to nie tylko same teksty, ale również dobre i wartościowe miejsca do dystrybucji tych treści. Tj. z dużą ilością potencjalnych odbiorców np. takie jak ten portal, gdzie są głównie osoby związane biznesem.
W końcu co komu z dobrych i profesjonalnych treści, jeżeli nie będą dostarczone w miejsca, w których potencjalni kontrahenci czy klienci, będą mieli okazję się z nimi zapoznać. 🙂