środa, 21 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes
Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto inwestować w marketing internetowy?

Dodane przez Redakcja
17 kwietnia 2025
w dziale Biznes
0
marketing internetowy
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Marketing internetowy to w praktyce szerokie spectrum działań, które można podejmować w celu dotarcia do klientów, pozyskiwania leadów czy budowania świadomości marki. Dlaczego warto w niego inwestować? Jakie działania wchodzą w zakres marketingu internetowego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Czym jest marketing internetowy?

Chcąc przedstawić powody, dla których warto inwestować w marketing internetowy, należy wyjaśnić najpierw to, czym on w ogóle jest. Marketing internetowy nazywany również marketingiem online lub e-marketingiem stanowi bowiem działania kierowane do użytkowników sieci, co może mieć na celu zwiększenie sprzedaży czy budowanie świadomości marki. W praktyce marketing internetowy może być realizowany na wiele różnych sposobów, co wymaga dostosowania działań do celu, który ma zostać dzięki nim zrealizowany. W tym miejscu warto wspomnieć także o tym, że marketing internetowy różni się od tradycyjnego nie tylko wykorzystywanymi narzędziami, ale również możliwością dotarcia z przekazem do konkretnej grupy odbiorców czy dokładnego śledzenia skuteczności podejmowanych działań, co pozwala je na bieżąco modyfikować.

Elementy marketingu internetowego

Jak wspomniano w poprzednim akapicie marketing internetowy to w praktyce szereg różnych działań umożliwiających komunikację z klientem przez sieć. Podstawy marketingu internetowego stanowi oczywiście własna strona internetowa, jednak w rzeczywistości obejmuje on znacznie więcej elementów. Wśród najważniejszych z całą pewnością należy wymienić:

  • pozycjonowanie, czyli działania dzięki którym strona lub sklep internetowy będzie wyświetlał się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co z kolei przełoży się na większą liczbę odwiedzających go użytkowników;
  • kampanie Google Ads, czyli reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania;
  • e-mail marketing, czyli komunikację z klientem poprzez wysyłanie do niego wiadomości mailowych, np. w formie newslettera;
  • content marketing, czyli docieranie do klientów dzięki tworzeniu wartościowych treści, które będą rozwiązywały ich realne problemy. W praktyce pomaga to nie tylko budować pozycję eksperta, ale wspomaga także pozycjonowanie witryny internetowej;
  • marketing w mediach społecznościowych, który umożliwia sprawne komunikowanie się z użytkownikami i docieranie z przekazem do szerokiego grona odbiorców, np. dzięki płatnym reklamom;
  • artykuły sponsorowane, których zamieszczanie pozwala dotrzeć do nowych odbiorców i zwiększyć świadomość danej marki;
  • programy partnerskie, w których w zamian za polecanie produktów lub usług danej firmy uczestnicy otrzymują stosowne wynagrodzenie.

Dlaczego warto inwestować w marketing internetowy?

Za inwestowaniem czasu oraz pieniędzy w marketing internetowy przemawia nie tylko szerokie spectrum możliwych działań, ale przede wszystkim ich skuteczność. W praktyce wynika ona między innymi z możliwości kierowania przekazu do konkretnej grupy docelowej, a co za tym idzie, dopasowania go do jego potrzeb i preferencji. Co więcej, dzięki analityce można dokładnie śledzić rezultaty podejmowanych działań, by w zależności od osiąganych efektów na bieżąco je modyfikować. Co jeszcze należy wymienić wśród zalet marketingu internetowego? Przede wszystkim stosunkowo niskie koszty, dzięki którym pozyskiwanie klientów w sieci jest naprawdę opłacalne. Poza tym uwagę warto zwrócić także na możliwość reklamowanie się nie tylko lokalnie, ale również globalnie, ponieważ marketing internetowy pozwala pozyskiwać klientów z całego świata.

W czym może pomóc agencja marketingu internetowego?

Działania określane jako marketing internetowy można realizować samodzielnie lub zlecając je profesjonalistom. W praktyce agencja marketingu internetowego, której przykładem może być Ministerstwo Reklamy pomoże nie tylko w prowadzeniu kampanii reklamowych w wyszukiwarce czy mediach społecznościowych, ale może opracować i wdrożyć kompleksową strategię działań w Internecie. W efekcie marketing internetowy będzie realizowany w sposób zorganizowany, co przełoży się na jego skuteczność, a co za tym idzie, pozwoli zwiększyć osiągane w ten sposób zyski. Samodzielne działanie może być natomiast dla przedsiębiorcy nie tylko czasochłonne, ale również ryzykowne, ponieważ popełnione błędy mogą przełożyć się zarówno na straty pieniężne, jak i wizerunkowe.

Podsumowując należy stwierdzić, że za inwestowaniem w marketing internetowy przemawiają korzyści, które można w ten sposób osiągnąć. Istotne w tym przypadku jest także to, że obecność w Internecie to obecnie konieczność dla marek i przedsiębiorstw.

Artykuł sponsorowany

Poprzedni post

PGE Dystrybucja zrealizowała pierwszą z dwóch umów na dofinansowanie wymiany liczników

Następny post

Rynek self storage w Polsce obejmuje ok. 200 obiektów, 18% rodaków zna tę usługę

Enter Air

Zarząd Enter Air został powołany na kolejną kadencję w niezmienionym składzie

biznes

Vercom liczy na ewidentne efekty dotychczasowych partnerstw i zawarcie kolejnych

biznes, rekrutacja

Erbud powołał M. Dorra i Ł. Świątkowskiego do zarządu MOD21 w Niemczech

opony

FO Dębica ma umowę dot. 170 mln zł pożyczki na rzecz Goodyear

technologia

cyber_Folks liczy na optymalizację kosztów dzięki rozwiązaniom AI, nie redukcję etatów

badania

Molecure rozszerza badanie kliniczne OATD-01 o Holandię

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,26% na zamknięciu w środę

Celon Pharma

Celon Pharma miał 25,09 mln zł straty netto, 5,5 mln zł straty EBITDA w I kw. 2025

Enter Air

Zarząd Enter Air został powołany na kolejną kadencję w niezmienionym składzie

praca

PragmaGO rozpoczęła zapisy na 3-letnie obligacje korporacyjne o wartości max. 50 mln zł

podpis

Podpisano łącznie 178 tys. umów na 100 mld zł finansowania z KPO

praca

Vercom chce dokonać podstawowej integracji z Shoperem przed IV kwartałem

Enter Air

Enter Air rekomenduje wypłatę 3 zł dywidendy na akcję

biznes

Vercom liczy na ewidentne efekty dotychczasowych partnerstw i zawarcie kolejnych

kalkulator

Luka VAT spadła do 6,9% w 2024 r. z 13,5% rok wcześniej

biznes, rekrutacja

Erbud powołał M. Dorra i Ł. Świątkowskiego do zarządu MOD21 w Niemczech

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.