Spółka IT dmTECH, należąca do sieci drogerii dm-drogerie markt, uruchomiła w Polsce we Wrocławiu pierwszy międzynarodowy oddział i w pierwszym roku funkcjonowania zatrudni do 100 pracowników, zaś w kolejnych 2-3 latach liczba ta wzrośnie do około 300, podała spółka.
Celem oddziału będzie wsparcie technologicznej obsługi klientów i pracowników drogerii dm oraz wdrażanie nowych projektów IT we wszystkich krajach, w których obecna jest marka. Niezależnie od lokalnych zespołów w drogeriach dm wszystkie procesy IT dla 14. krajów Europy obsługiwane są przez dmTECH, a uruchomienie spółki w Polsce to pierwszy krok w kierunku internacjonalizacji oraz szansa na jeszcze większy rozwój kompetencji technologicznych dla całego dm, podano.
„Polska to interesujący rynek pod względem możliwości pozyskania doświadczonych i wykwalifikowanych ekspertów pracujących w branży IT, dlatego decyzja o otworzeniu pierwszego międzynarodowego oddziału dmTECH właśnie tutaj była dla nas oczywista. Polscy pracownicy IT są wysoko oceniani, potwierdza to także dotychczasowa praca naszych kolegów z tego kraju w ramach dmTECH” – powiedział szef departamentu Consumer Technology w dmTECH i Site Manager dmTECH w Polsce Stephan Seitz, cytowany w komunikacie.
„Również Wrocław, miasto, w którym wchodząc do Polski drogeria otworzyła swój pierwszy sklep oraz gdzie mieści się jej siedziba, okazał się dla nas niezwykle atrakcyjną lokalizacją. To miasto przyciąga uzdolnionych ludzi i łączy na co dzień świat biznesu, technologii, nauki i kultury stwarzając idealne warunki do rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć. Wrocław to także jeden z najprężniejszych ośrodków edukacji i rozwoju technologicznych w tej części Europy, z silnym potencjałem akademickim” – dodał.
Spółka podkreśliła, że w codziennej pracy dmTECH pracuje m.in. nad systemami retail, sklepem online, aplikacją mobilną „Mój dm”, systemami POS, systemem płatności dmPAY oraz wszelkimi procesami dm w 14 krajach, które mogą być wsparte przez technologię. dmTECH jest swoistym technologicznym katalizatorem w dm, umożliwiającym wdrażanie nowych pomysłów IT, takich jak ostatnio oddany do użytku własny chatbot AI o nazwie dmGPT.
Spółka wskazała, że poszukuje ekspertów w takich dziedzinach jak marketing automation, ERP, SAP, JAVA, Business Intelligence, programowanie, inżynieria danych, sieci, inżynieria wymagań, konsultantów i kierowników projektów, administratorów systemów, architektów IT.
Polska to pierwszy po Niemczech kraj, w którym działa europejska sieć drogerii dm drogerie markt i dmTECH, a aktualnie w Polsce działa 18 sklepów stacjonarnych. Obecnie dmTECH zatrudnia niemal 1 000 ekspertów i ekspertek z obszaru technologii w Niemczech i w Polsce. Spółka odpowiada za technologiczne wsparcie we wszystkich krajach, gdzie funkcjonują drogerie dm. Siedzibą dmTECH w Polsce jest Wrocław.
Źródło: ISBnews