Wartość segmentu e-commerce w Polsce wzrośnie do 139 mld zł w 2024 r. z 87 mld zł szacowanych na 2020 r., podało Allegro w prezentacji. Segment ten w krajach, w których działała przejmowana przez Allegro Grupa Mall wzrośnie odpowiednio do 100 mld zł w 2024 r. z 56 mld zł w 2020 r.
Całość rynku handlu detalicznego w Polsce wzrośnie do 762 mld zł w 2024 r. z 598 mld zł w 2020 r., zaś na rynkach Grupy Mall (w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii, Chorwacji) – odpowiednio do 712 mld zł z 541 mld zł, podano w prezentacji.
Grupa Mall zwiększy wartość sprzedanych produktów (GMV) średniorocznie (CAGR) o ok. 30% w latach 2022-2025, przy jednocyfrowym wzroście przychodów w tym okresie, podano także w materiale.
Allegro podało dziś, że przejmie 100% udziałów w Mall Group oraz WE|DO CZ od sprzedających je akcjonariuszy PPF, EC Investments i Rockaway Capital, za łączną kwotę 881 mln euro, opartą na wycenie firmy na poziomie 925 mln euro skorygowanej o dług i pozycje o charakterze dłużnym w wysokości 44 mln euro. Cena może zostać podniesiona o nie więcej niż 50 mln euro na podstawie realizacji określonych celów krótkoterminowych.
Przejmowany biznes obejmuje aktywa e-commerce Grupy Mall oraz aktywa logistyczne WE|DO w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i Polsce. Na koniec roku finansowego kończącego się w marcu 2021 roku Grupa Mall osiągnęła GMV w wysokości 4,3 mld zł, marżę brutto na poziomie 14% i dodatni poziom EBITDA. Wartość transakcji to równowartość GMV za okres 12 miesięcy do marca 2021 roku i ok. 7,2x zysku brutto za okres 12 miesięcy do marca 2021 roku.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews