Eksport polskich mebli jest prognozowany na 12,9 mld euro w 2021 r., co oznacza wzrost o prawie 20% r/r, wynika z raportu „Prognoza eksportu 2021”, przygotowanego przez B+R Studio Tomasz Wiktorski na zlecenie Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli (OIGPM).
„Popyt na polskie meble wśród zagranicznych importerów systematycznie rośnie. Trend ten będzie widoczny także w 2021 roku, windując prognozowaną wartość eksportu polskich mebli na poziom 12,9 mld euro, co oznacza prawie 20-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to rodzimy eksport w tym sektorze wyniósł 11,05 mld euro. Według B+R Studio Tomasz Wiktorski, dane te przekraczają znacznie oczekiwania rynku, ponieważ początkowo zakładano, iż sprzedaż polskich mebli na rynki zagraniczne zwiększy się około 8%. Na tak znaczne przekroczenie szacunkowych wartości miały wpływ przede wszystkim inflacja oraz większe zainteresowanie naszymi meblami europejskich i północnoamerykańskich odbiorców, którzy mają problemy z importem artykułów wyposażenia wnętrz z Dalekiego Wschodu” – czytamy w komunikacie poświęconym raportowi.
Największą dynamikę wartości eksportu polskie meble odnotowały na wymagającym francuskim rynku – tu popyt na nie wzrósł o 27%. Na drugim miejscu plasują się Stany Zjednoczone z przyrostem o 26% – to m.in. efekt trwającej od kilku lat kampanii promocyjnej polskich mebli, organizowanej w USA przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli i Polską Fundację Narodową we współpracy z B+R Studio Tomasz Wiktorski. Kolejne państwa, gdzie polscy meblarze osiągnęli największe wzrosty wartości eksportu to: Wielka Brytania (27%), Czechy (17%), Holandia (13%) i tradycyjnie Niemcy (11%), podano także.
Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli została powołana9 stycznia 1996 r.w celu reprezentowania i obrony interesów zrzeszonych w niej podmiotów gospodarczych oraz kształtowania w obrocie gospodarczym zasad dobrego obyczaju i uczciwej konkurencji. Misją Izby jest integracja polskiej branży meblarskiej w celu skutecznego współuczestnictwa w kształtowaniu rozwoju polskiej branży meblarskiej, aktywne promowanie polskich mebli w kraju i na świecie oraz wspieranie dążeń do zapewnienia konsumentom pełnej satysfakcji z zakupu i użytkowania wyrobów polskiego przemysłu meblarskiego.
Źródło: ISBnews