Polscy dostawcy Lidl Polska (ok. 300 firm) wyeksportowali w ub.r. towary o łącznej wartości blisko 5,4 mld zł na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl, podała sieć. Eksport polskich dostawców Lidla w 2021 r. wyniósł blisko 4,3 mld zł.
W ciągu 5 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 18 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw, podano.
„Współpraca z polskimi dostawcami jest dla nas priorytetem, dlatego kupujemy od krajowych producentów nabiał, mięso, wędliny, warzywa i owoce. Współpracujemy z nimi na co dzień. Jesteśmy świadomi, że polskie produkty są wysokiej jakości, dlatego promujemy je za granicą. Cieszy nas, że kolejny rok był pod względem eksportu rekordowy – w 2022 roku wartość wyeksportowanych produktów marek dostępnych tylko w Lidl wyniosła ponad 5,4 mln zł” – powiedział członek zarządu Lidl Polska Wojciech Grohn, cytowany w komunikacie.
Sieć na co dzień współpracuje z ponad 820 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp do ponad 440 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”.
Top 8 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2022 roku – Rumunia, Słowacja, Czechy, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria oraz Wielka Brytania. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso, wędliny, ser żółty oraz masło, wskazano również.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy.
Źródło: ISBnews