Platforma marketplace Erli osiągnęła całkowitą wartość towarów sprzedanych (GMV) ponad 470 mln zł w 2022 r. i przekroczyła 2,7 mln sprzedanych produktów. Dodatkowo, firma w porównaniu do 2021 roku podwoiła liczbę zarejestrowanych użytkowników do 1,4 mln, co przełożyło się na 2,5-krotny wzrost liczby transakcji. Celem na ten rok jest przekroczenie bariery 1 mld zł GMV i 6 mln sprzedanych produktów, poinformował prezes Adam Ciesielczyk.
„2022 rok dla branży e-commerce z pewnością nie był łatwy. Przyczyniła się do tego przede wszystkim wszechobecna inflacja. Konsumenci coraz częściej szukali sposobów na obniżenie swoich codziennych kosztów, przez co wstrzymywali się z decyzjami zakupowymi. Ta sytuacja sprawiła, że uchodzące za biznesowego 'samograja’ e-commerce przestało być niezawodnym sposobem na biznes. Nastał czas, gdy gospodarka powiedziała 'sprawdzam’ i niektóre modele biznesowe w tej sytuacji okazały się niewydolne. Skutkiem było między innymi wycofanie się wiodących graczy z rynku. Model biznesowy, na którym opiera się platforma Erli jest odporny na zawirowania ekonomiczne. Tworząc Erli zależało nam na tym, aby nasz marketplace był realnym wsparciem dla sprzedających i szansą na tańsze zakupy dla kupujących. Zdawaliśmy sobie sprawę, iż musimy zaoferować zupełnie nowy, inny jakościowo model relacji biznesowej w e-commerce. I takie założenie idealnie się odnajduje w dzisiejszych, trudniejszych dla gospodarki czasach. W wyniku naszych działań tylko w 2022 roku na platformie rejestrowało się ponad 5 tys. nowych sprzedawców” – powiedział Ciesielczyk, cytowany w komunikacie.
Obecnie na platformie Erli sprzedaż prowadzi ponad 15 tysięcy sprzedawców oferujących klientom ponad 15 mln produktów.
Celem firmy na najbliższe lata jest osiągniecie silnej drugiej pozycji wśród platform sprzedażowych online w Polsce. Zadanie to nie będzie proste, ponieważ na krajowym rynku e-commerce swoją działalność prowadzą, zarówno globalni potentaci, jak i polskie firmy z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży.
„Zamierzamy nadal sukcesywnie realizować swoja strategię rozwoju, która jak widać przynosi wymierne korzyści dla nas i naszych partnerów biznesowych. W najbliższym czasie będziemy informować o nowych inicjatywach, które pomogą nam w utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu. W bieżącym roku zamierzamy również zintensyfikować działania mające na celu podniesienie świadomości marki Erli wśród konsumentów. Celem na koniec roku jest przekroczenie bariery 1 mld zł GMV i 6 mln sprzedanych produktów, a w perspektywie dwuletniej mamy plan podwoić te wyniki. Jestem przekonany, że już niedługo będziemy mogli zakomunikować o kolejnych ważnych wydarzeniach w historii Erli” – dodał Ciesielczyk.
Erli to platforma marketplace, największa tego typu w Polsce wyłącznie z polskim kapitałem.
Źródło: ISBnews