Esotiq & Henderson planuje otwarcie 11 nowych salonów w Polsce i 7 placówek na rynkach wschodnich, głównie oparte o franczyzę, poinformował prezes Adam Skrzypek. Spółka w tym roku chce skupić się także na rozwoju e-commerce.
„W Polsce stawiamy na rozwój sieci franczyzowej i planujemy w tym roku otwarcie 11 nowych salonów. Nie wykluczamy selektywnego podejścia do przejęć sieci salonów z korzystnymi lokalizacjami” – powiedział Skrzypek podczas wideokonferencji.
Dodał, że spółka chce utrzymać pozycję lidera na rynku bielizny w kraju. Jednocześnie dla bezpieczeństwa, w tym roku priorytetem będzie także sprzedaż online, aby była możliwa ze stanu całej sieci salonów w kraju.
„Na rynkach wschodnich chcemy kontynuować sprzedaż poprzez salony franczyzowe oraz sprzedaży hurtowej do sklepów multibrandowych. Zakładamy także otwarcie nowych sklepów w galeriach handlowych w dużych miastach na Ukrainie” – dodał prezes.
Spółka zakłada w tym roku otwarcie łącznie 7 nowych salonów na tamtym rynku.
„Jeżeli chodzi o nowe rynki, to w ubiegłym roku otworzyliśmy nowy salon w Rumunii i uważamy, że jest to za mało, jak na potencjał tego rynku. Pracujemy z naszym partnerem nad otwarciem 2 nowych sklepów w 2021 r.” – dodał prezes.
Skrzypek wyjaśnił także, że w przypadku Niemiec na którym do tej pory posiadała 8 salonów, spółka zdecydowała o zmianie modelu biznesowego.
„W 2020 Esotiq utworzył odpisy aktualizacyjne na pożyczki udzielone spółce Esotiq Germany GmbH i należności w kwocie 6,4 mln zł. W tym roku postanowiliśmy o zmianie modelu biznesowego w Niemczech i planujemy zamknięcie 6 salonów i skupienie się na internecie, który jest mniej kosztotwórczy” – powiedział prezes.
Rozwój spółki Esotiq Germany GmbH będzie więc oparty na sprzedaży w sklepie esotiq.de, na platformach e-commerce oraz 2 salonach w centrach handlowych, które poza sprzedażą stacjonarną będą pełniły rolę magazynów pod sprzedaż internetową.
„Stawiamy przede wszystkim na wzrost sprzedaży internetowej, nie tylko własnej, ale także poprzez inne platformy takie jak About.You, z którą współpracujemy od 2019 r., a w ubiegłym roku nawiązaliśmy współpracę z Amazon.de” – dodał prezes.
Poinformował, że spółka pracuje także nad uruchomieniem dostaw do wszystkich krajów Unii Europejskiej z związany będzie wzrost nakładów na marketing, szczególnie w krajach w których oferta Esotiq & Henderson nie jest jeszcze znana.
„Jeżeli chodzi o skup akcji naszej spółki, to zakładamy jego kontynuację” – powiedział też prezes.
Jednocześnie przedstawiciele spółki uznali, że jest jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek deklaracje związane z dywidendą.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews