Esotiq & Henderson zweryfikował strategię ekspansji międzynarodowej na lata 2024-2027, a nowe podejście zakłada działanie poprzez obecność w kanale online i offline przy użyciu dopasowanych modeli biznesowych oraz narzędzi oddziaływania, podała spółka. Określono też kluczowe rynki dla ekspansji poprzez rozwój dystrybucji lub sklepów partnerskich: Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria oraz Chorwacja, a kluczowe rynki dla ekspansji przez platformy marketplace to Niemcy i pozostałe kraje Europy Zach.
„Dotychczasowa strategia ekspansji międzynarodowej została poddana weryfikacji. Stworzono kompleksowy plan rozwoju marek należących do spółki na rynkach międzynarodowych, koncentrujący się na wybranych obszarach produktowych. Trwa przygotowanie poszerzonej oferty, którą spółka będzie zdobywać nowe rynki w SS2025 [sezonie sprzedażowym 2025]. Nowe podejście zakłada działanie poprzez obecność w kanale online oraz offline, przy użyciu dopasowanych modeli biznesowych oraz narzędzi oddziaływania” – czytamy w prezentacji dla inwestorów.
„Określone zostały kluczowe rynki dla dalszej ekspansji poprzez rozwój dystrybucji lub sklepów partnerskich: Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria oraz Chorwacja. Kluczowe rynki dla ekspansji poprzez platformy marketplace – Niemcy oraz pozostałe kraje Europy Zachodniej” – podano także.
Spółka podała też, że w II kw. 2024 r. sprzedaż zagraniczna w modelu B2B prowadzona była łącznie do 20 krajów, przy współpracy z 30 współpracującymi podmiotami. W Europie spółka posiada łącznie 23 sklepy partnerskie (w 6 krajach). Na koniec czerwca 2024 r. spółka miała: jeden sklep na Łotwie, jeden w Mołdawii, w Macedonii Północnej dwa sklepy, w Serbii pięć sklepów, na Słowacji dwa oraz 12 na Ukrainie.
„Strategia ekspansji zagranicznej zakłada zdobywanie nowych rynków poprzez obecność marek Esotiq i Henderson na platformach marketplace, które zapewniają zarówno sprzedaż jak i marketing. We wrześniu 2024 kończymy proces integracji z narzędziem Baselinker, które umożliwia podłączenie wielu nowych partnerów marketplaceowych i automatyczne zarządzanie sprzedażą na tych platformach. Równolegle rozpoczynamy współpracę z klubami wyprzedażowymi działającymi na wielu rynkach Europy Zachodniej, docierając dzięki temu do nowych odbiorców m. z Francji, Niemiec czy Hiszpanii” – napisano też w prezentacji.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews