Euler Hermes wprowadził do swojej oferty dwa ubezpieczenia należności: All Cover i Business Cover, zabezpieczające transakcje handlowe zarówno dla firm małych i średnich, jak i największych, poinformował ubezpieczyciel.
„Przedsiębiorcy na całym świecie prowadzą obecnie działalność w nietypowych realiach, będących konsekwencją zmian społeczno-ekonomicznych spowodowanych pandemią COVID-19. Zakłócenia w łańcuchach dostaw, ograniczenia w dostępie do rynku, niepewny popyt – i w efekcie największe od dekad ryzyko niewypłacalności kontrahentów przekładają się na wzrost znaczenia zabezpieczenia należności. […]. Ubezpieczenie należności ją daje, pozwalając skutecznie zarządzać ryzykiem handlowym i politycznym” – powiedział członek zarządu Euler Hermes Maciej Harczuk, cytowany w komunikacie.
Jak podkreśla firma, uproszczenie mechanizmu ubezpieczenia transakcji ułatwia jego obsługę, a przede wszystkim poprawia płynność finansową użytkowników dzięki odformalizowaniu i przyspieszeniu procesów odszkodowawczych.
Kluczowe wyróżniki nowych ubezpieczeń Euler Hermes to:
• Jeden wniosek sygnalizujący brak płatności, uruchamiający zarówno proces windykacyjny, jak i odszkodowawczy, co zapewnia możliwie najszybszą wypłatę odszkodowania
• Uproszczony proces weryfikacji roszczenia i szybsze przejście do etapu odszkodowawczego – wstępne rozliczenie szkody już w 5 dni po nadesłaniu wniosku
• Zmniejszenie do minimum formalności i zaangażowania przedsiębiorcy – czynności operacyjne jedynie po stronie Euler Hermes
• Większa elastyczność handlowa ubezpieczonych firm – jednocześnie z przyspieszeniem rozliczania szkód Euler Hermes oferuje najdłuższy na rynku, bo 180-dniowy okres ubezpieczonego kredytu kupieckiego
• Wygodna obsługa i dodatkowe narzędzia: dostęp online do polis poprzez platformę serwisową Syntesys, mobilizujący odbiorców stempel lub elektroniczna pieczęć windykacyjna, atrakcyjne warunki uczestnictwa w najbardziej rozwiniętym na rynku Programie Analiz Branżowych, czytamy w komunikacie.
Dyrektor marketingu w Euler Hermes Robert Dunaj zwrócił uwagę, że nowe rozwiązania pozwalają na przyspieszenie całego procesu rozliczeniowo-odszkodowawczego, zarówno zgłaszania przez klienta szkody, jak i po stronie ubezpieczyciela – jej weryfikacji.
Kluczową innowacją nowych ubezpieczeń Euler Hermes jest model „Claim First”, co można tłumaczyć jako „przede wszystkim odszkodowanie”, zakładający jak najszybsze uregulowanie roszczeń przedsiębiorcy. Ubezpieczony poprzez platformę serwisową składa jeden wniosek windykacyjno-szkodowy z tytułu nieuregulowanej należności rozpoczynający windykację i odzyskanie należności lub w przypadku już stwierdzonej niewypłacalności kontrahenta – wypłatę odszkodowania. Dzięki jednemu wnioskowi dla zgłoszenia windykacyjnego i szkody, wstępne rozliczanie następuje już w okresie 5 dni po zgłoszeniu, podano także.
Szybsze rozliczanie szkód dostosowane do profilu działalności firm w ramach polisy All Cover dla drobnych przedsiębiorców lub Business Cover przeznaczonej dla większych firm, przedsiębiorcy otrzymują ubezpieczenie należności z tytułu sprzedaży towarów i usług w kraju i za granicą z odroczonym terminem płatności nawet do 180 dni. Ochroną są objęte należności powstałe do 90 dni przed zawarciem umowy ubezpieczenia.
Euler Hermes to światowy lider sektora ubezpieczeń należności, działający w obszarach gwarancji ubezpieczeniowych, windykacji, strukturyzowanego kredytu handlowego i ryzyka politycznego. Firma posiada siedzibę główną w Paryżu i działa w ponad 50 krajach, gdzie zatrudnia 5,8 tys. pracowników. W 2019 roku skonsolidowane obroty firmy wyniosły 2,9 mld euro, oraz ubezpieczyła na świecie transakcje handlowe dające łączną ekspozycję na ryzyko o wartości 950 mld euro.
Źródło: ISBnews