Rada nadzorcza Eurocash powołała do zarządu Tomasza Polańskiego, który będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej, oraz Dariusza Stolarczyka, który będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum, obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową, podała spółka. Z zarządu Eurocash odchodzą natomiast Rui Amaral oraz Noel Collett. Pod koniec II kw. br. Eurocash planuje ogłosić nową strategię do 2025 r., podano także.
„Dziękuję radzie nadzorczej, że przychyliła się do mojej prośby powołania do zarządu Tomasza Polańskiego i Dariusza Stolarczyka, dwóch osób wywodzących się z serca biznesu firmy, tym samym popierając moją inicjatywę zwiększenia nadzoru operacyjnego całej grupy przez zarząd” – powiedział prezes Paweł Surówka, cytowany w komunikacie.
Polański związany jest z Grupą Eurocash od 1999 r., zaś Dariusz Stolarczyk dołączył do Grupy Eurocash w 2018 r.
„Jestem przekonany, że obecny zarząd Grupy Eurocash, zorganizowany w sposób funkcyjny i prowadzący wszystkie operacje i inicjatywy strategiczne spójnie i skoordynowanie, przyczyni się do podobnego rozwoju firmy, jakim Tomasz i Dariusz mogli się pochwalić w swoich dotychczasowych jednostkach. W nowym składzie zarząd przystąpi do wypracowania nowej strategii dla Grupy Eurocash na rok 2025, której upublicznienie przewidujemy przed końcem drugiego kwartału” – zapowiedział prezes.
Dariusz Stolarczyk przejmie obowiązki Noela Colletta, który złożył rezygnację z pełnionej funkcji w zarządzie Eurocash, gdzie od początku 2020 r. odpowiadał właśnie za segment detaliczny.
Z zarządu Eurocash odchodzi także Rui Amaral, związany ze spółką od 2004 r., który obejmie stanowisko doradcy zarządu i nadal będzie zaangażowany w podejmowanie kluczowych decyzji mających wpływ na dalszą strategię rozwoju grupy, podano także w komunikacie.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews