Eurocash skonsolidował wszystkie biznesy technologiczne i cały obszar IT, a kierownictwo nad nimi przejął Szymon Mitoraj, który dołączył do Eurocash w październiku br., podała spółka. Jako członek zarządu ds. cyfryzacji jest dziś odpowiedzialny m.in. za dalszy rozwój eurocash.pl, Innowacyjną Platformę Handlu, a także spółkę Frisco.
Celem Grupy w ramach reorganizacji struktury firmy jest uspójnienie i poprawa efektywności dotychczasowych działań digitalowych Eurocash. Obrany kierunek zakłada przede wszystkim bardziej efektywne wykorzystanie danych i osiągnięcie większych synergii. Działania te mają na celu także zminimalizowanie efektu duplikacji obszarów oraz zadbania o unifikację już istniejących w Grupie narzędzi technologicznych, podano.
„W obszarze digital chcemy postawić na synergię rozwiązań i dane, zależy nam na ich spójności oraz na tym, by nasza firma właśnie na nich opierała swoje decyzje biznesowe w stopniu większym niż dotychczas. Zarządzanie IT wszystkimi obszarami cyfrowymi oraz danymi z jednego miejsca, według tzw. logiki jednej jednostki, pozwoli nam zoptymalizować procesy w całej strukturze. To bardzo praktyczne, choć nadal rzadko spotykane rozwiązanie w organizacjach, które pozwoli nam stosunkowo szybko zobaczyć efekty. Kluczowe w tej układance jest Frisco. To jeden z najbardziej cyfrowych biznesów Eurocash, w dodatku zarządzany całkowicie wewnętrznie. To zawsze była dla Grupy przestrzeń do szukania i testowania nowych rozwiązań dla rynku detalicznego” – powiedział Mitoraj, cytowany w komunikacie.
W nowej strukturze spółką Frisco zarządzać będzie Pawel Szerling, który przed dołączeniem do Grupy Eurocash związany był z firmą e-commercową Shopee, a wcześniej przez ponad 9 lat pracował w firmie konsultingowej McKinsey. Przez ostatnie 3 miesiące pełnił rolę członka zarządu spółki Frisco, odpowiedzialnego za jej wzrost. Paweł Szerling przejął stery od Jacka Palca, dotychczasowego CEO Frisco, który 20 listopada złożył rezygnację z pełnienia tej funkcji.
Strategia Grupy Eurocash zakłada zintensyfikowane działania w ramach trzech obszarów: hurtowym, organizacji systemów franczyzowych i partnerskich, a także cyfryzacji zarówno wewnętrznych systemów w firmie, jak i całego kanału niezależnego.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Źródło: ISBnews